vrijdag 26 januari 2018

Chlamydia keel

Chlamydia is een bacterie die je via seks zonder condoom kan oplopen. Via welke seks krijg je chlamydia overgedragen? Chlamydia krijg je overgedragen via seks, waarbij slijmvliezen met elkaar in aanraking komen.


Je kan het oplopen via penis-vagina contact, penis- keel (pijpen), . Een veelgestelde vraag is: Is het nodig dat ik ook mijn keel test als ik al een vagina of urinetest heb gekocht?

Ja dit is nodig als je ook orale onveilige seks hebt gehad. De verwarring komt voort omdat soms gedacht word dat een SOA zoals chlamydia door je hele lijf zit. De chlamydia bacteriën infecteren de keel nadat zij tijdens oraal seksueel contact met een geïnfecteerde partner het lichaam zijn binnengekomen.


Mensen met een verhoogd risico zijn onder meer: mensen met verschillende seksuele partners, mensen die onveilig vrijen (zonder condoom) en homoseksuele mannen. Kun je een SOA krijgen van orale seks? Klachten die je kunt oplopen van een SOA in je keel of mond zijn een pijnlijke, opgezette keel en wondjes in je mond.


Dit zijn symptomen waarbij je meestal niet direct aan een SOA denkt. Hierdoor kan het lastig te detecteren zijn.

Naast de soa big five ( chlamydia , gonorroe, hiv, hepatitis B en syfilis) kunnen onder andere herpes genitalis en humaan papilloma virus (HPV, verwekker van condylomata HPV-infectie kan in de mond en keel leiden tot condylomata acuminata (genitale wratten), maligniteiten en Recurrent Respiratory Papillomatosis. Bij mannen is een urinetest vaak voldoende. Probeer vooral het eerste gedeelte van de urine op te vangen. Soms zijn de klachten zo storend dat . Paar vragen over chlamydia en gonorroe in de keel. Welke van de twee is dit?


Niet-behandelde chlamydia kan bij vrouwen leiden tot vruchtbaarheidsproblemen. Ik lees op internet dat dit per se moet om chlamydia in de keel aan te tonen. Ik heb dus wel een keer seks gehad met deze persoon, maar van 1x hoef je het niet meteen te krijgen en ik weet niet meer of hij in me klaargekomen is. Met mijn huidige vriend die ik bijna jaar heb heb ik hier na een soatest niet over nagedacht . Mijn vriendin heeft chlamydia.


Daar zit je dan, bij de dokter. Cleo kloeg al een paar weken over keelpijn, die ondanks veel thee met honing maar niet overging. De bacterie zit in het slijmvlies van de penis (plasbuis), vagina, anus of keel en veroorzaakt daar een infectie. U kunt deze bacterie oplopen door onbeschermde seks, zowel vaginaal, oraal als anaal. Wanneer u besmet raakt, nestelt de bacterie zich in de slijmvliezen van de vagina, de baarmoedermon de plasbuis, de anus of de keel.


Bij een infectie in de anus zijn er meestal geen klachten.

Soms is er wat bloederige afscheiding, irritatie, jeuk en pijn bij de ontlasting. Verschijnselen bij de vrouw. Als vrouw merk je vaak niets van een . Chlamydia symptomen kunnen voorkomen op de penis, in de vagina, anus, keel of ogen. Een chlamydia besmetting loopt u via onveilige seks op en wordt behandeld met een . Doordat ik namelijk heb gepijpt zonder condoom (stom ja, ik weet het, zal het nu ook zeker niet meer doen maar is al een hele tijd geleden) is er natuurlijk ook een kans dat ik, als ik het goed heb, gonorroe, chlamydia of herpes in . Chlamydia trachomatis (Ct) is een gramnegatieve bacterie met een grootte van micrometer die obligaat intracellulair leeft en zich daar vermenigvuldigt. Lichtmicroscopisch zijn Ct-organismen niet waarneembaar, maar wel hun intracellulaire insluitsels (inclusielichaampjes).


Ct-typen worden op grond van de klinische . Ik weet dat je Chlamydia dan in je keel kunt krijgen, maar kan dit doorgroeien naar bijvoorbeeld de eierstokken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts