dinsdag 29 maart 2016

Pindakaas maken

Ik durf te wedden dat je na het zien van deze video nooit meer pindakaas uit de supermarkt haalt. Zelf pindakaas maken is makkelijker dan je denkt! Kies voor dit recept de ingrediënten die jij lekker vindt. Maak ook zelf de smeuïgste pindakaas.


Daarom hier het recept en bereidingswijze in duidelijke stappen.

Dagelijks lekkere maaltijden koken met verse ingrediënten die thuisbezorgd worden? Met gemak zet iedereen een gezond en lekker . Pindakaas , hate it or love it. Met plakjes banaan, of jam, of om satésaus van te maken bijvoorbeeld.


Je kan mij gerust pindakaas verslaafd noemen. Ik neem elke vakantie een pot mee in de koffer. Ik kan niet zonder “de enige echte met bruine dop”.


Daarom maak ik altijd zelf mijn eigen 'clean' pindakaas.

Alleen durf ik het bijna . En dat is niet alleen heel erg lekker het is ook nog is heel erg makkelijk. Waarom een pot gekocht als het zo makkelijk is om pindakaas zelf te maken ? Weet je ook meteen zeker wat er allemaal in zit. En misschien vinden kinderen het wel leuk om mee te helpen. Varieer ook eens met cashewnoten, amandelen of macadamianoten. Wist je dat je zelf pindakaas kunt maken in minuten?


En dat je hiervoor maar ingrediënten nodig hebt? Hier het recept voor jouw zelfgemaakte pindakaas ! Veel van jullie weten dat ik een ontzettende pindakaas-freak ben. Je ziet regelmatig pindakaas in verschillende van mijn recepten terug komen.


Ik vergeleek ook al eens Calvé pindakaas met pindakaas uit de natuurwinkel. Een aantal van jullie hebben me de tip . De laatste tijd ga ik vaak zelf aan de slag om leuke en nieuwe dingen te proberen in de keuken. Zoals gisteren, toen ik besloot zelf pindakaas te maken.


Heerlijk en zo simpel, dat ik het bijna niet durf op te schrijven! Vooral wanneer je bedenkt dat de keukenmachine al het werk doet en je eigenlijk maar 1 .

Met al dat gemak zou je haast vergeten dat je pindakaas ook heel goed zelf kunt maken. En het is nog heel eenvoudig ook! De meeste bekende notenpasta is natuurlijk pindakaas. Waarom heet pindakaas eigenlijk geen pindaboter?


Het lijkt in mijn ogen namelijk veel meer op boter en heeft niets te maken met kaas. En waarom heet het in Amerika dan wel peanutbutter? Dat komt door het feit dat er een regel is in Nederland die bepaald dat . Zelfgemaakte pindakaas is ook een gezonder alternatief voor pindakaas uit de winkel, omdat zelfgemaakte pindakaas geen conserveermiddelen bevat.


Laatst lieten we jullie in een video zien hoe je zelf Nutella kunt maken. Er werd super enthousiast op gereageer dus vandaag laten we zien hoe je zelf pindakaas kunt maken met maar ingrediënten. Bekijk dit gezonde recept maar.


En deze pindakaas bevat geen ongezonde ingrediënten zoals suiker en palmvet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts