dinsdag 26 augustus 2014

Gegrilde paprika bewaren

Je kent ze wel, die heerlijke gegrilde paprika op olie waarmee je oneindig veel gerechten naar een hoger niveau tilt, ik ben er zot van. Vandaag maakte ik ze gewoon zelf en dat was verrassend eenvoudig. Reeds geroosterde paprika zou ik niet in de vriezer bewaren.


Na het ontdooien blijft er slechts wat drab en een velletje over. Rauwe paprika kun je wel redelijk goed in de vriezer bewaren , al houd je natuurlijk altijd dat de meeste knapperigheid verloren gaat.

Geroosterde paprika kun je afgesloten in de koelkast wel twee tot . Verdeel de paprika over de de potjes en voeg dan de vloeistof met de teentjes knoflook toe. Deksel erop en bewaren in de koelkast! Je kunt het zeker wel twee tot drie weken bewaren. Erg lekker bij gegrild.


Geen idee wat ik ermee wilde maken maar omdat ik al zoveel groente heb die ik niet op kan wilde ik eigenlijk gegrilde paprika maken en dan inmaken zodat het lang houdbaar is. Gegrilde paprika maak ik geregeld zelf dus daar hoef ik geen recept . Paprika in de oven grillen.

Wil je hele zachte paprika zonder velletje? Eenvoudig in pot bewaren met olie. De gegrilde paprika rooster je ook. En dan graag in geroosterde vorm. Ik heb wat rond gezocht op internet, en kan wel wat verschillende manieren vinden.


Tip 2: in de oven gaat het des te beter, maar dan is het mooier als je er véél moet ontvellen. Wel zo duurzaam ook zeg maar. En het is na bereiding prima een paar dagen in de koelkast te bewaren. En zie mijn broodbelegtip van zo even: dat komt dus wel op!


Haal de mix na een paar minuten door de blender en doe alles terug in de pan. Doe er een beetje bouillon en room bij en voeg peper en zout en kruiden, zoals bijvoorbeeld basilicum, toe. Oven voorverwarmen op 225C.


Intussen pot afwassen in heet water en omgekeerd op schone theedoek laten uitlekken. Als je de paprika heel goed aandrukt en de pot volledig met olijfolie vult kun je de gegrilde paprika enkele maanden bewaren. Recepten met geroosterde paprika.


Goed afgedekt kan je ze een paar dagen bewaren in de koelkast.

Ingevroren blijven ze maanden goed. Zo heb je steeds een voorraadje gegrilde paprika bij de hand om bijvoorbeeld één van deze . Hoe maak je paprika op olie? In deze kookvideo maakt Yvette van boven het gerecht paprika op olie. De lekkerste echte authentiek paprika recepten op Italiaanse wijze maak je gewoon zelf.


Vind je favoriete paprika recept op AllesOverItaliaansEten. Daarnaast kun je met deze smaakvolle groente ook extra kleur en pit aan uw maaltijden toevoegen. Verwerk ze in wokgerechten, stoofpotjes, (pasta)sauzen, .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts