donderdag 9 november 2017

Phlomis tuberosa zaaien

Prachtig in een grote groep. Bloei: van juni tot en met juli. Matig winterharde vaste plant (knol). Zaaien : eenvoudig tot lastig. Kiemtemperatuur tot 18°C.


Opnieuw in de warmte moet kieming volgen, anders het koelproces herhalen.

Ik hou namelijk niet zo van geel. Zelf zaaien was het credo, zelf zaaien is . Heeft leuke knollen ( tuberosa ). Maar zaaien is gewoon een hobby van mij. De kick als het ontkiemd.


Bovendien vind ik het bij hybriden (niet deze phlomis dus ) altijd spannend om te zien of het iets bijzonders wordt. Wat ik trouwens wel vind , is dat vers zaad door mij zelf verzameld altijd kiemkrachtiger is dan zaad van . Op een witte Pinksterbloem lijkende voorjaarsbloeier uit de Kaukasus, die een in alle opzichten sterke verwantschap heeft met onze inheemse Look-Zonder-Look, Alliaria petiolata, inclusief de uienlucht, al is die bij de Pachyphragma wel veel zwakker. Meer dan 1soorten komen voor in dit geslacht en de meeste in AziĆ« en het M. Het zijn stevige en meestal lange planten, struiken of meerjarige kruiden en zelfs halfheesters. Zaai begin februari om de planten begin mei buiten uit te planten af zaai ze buiten in de volle gron vanaf begin april.


Algemene standplaats : een open, boom- en struikvrije plaats met veel zon en een min of meer voedselrijke grond. Dan heb je niet phlomis info-icon tuberosa , want die bloeit rose. Kiemplanten tegen vorst beschermen. Of je zaait in het voorjaar in potten. Temp ongeveer graden.


Ik vind dit een goed bericht. Vaste planten zijn de grote liefde van hovenier Albert van den Hoogen. Phlomis samia, Phlomis superba, Phlomis. Hij besloot ze zelf te gaan kweken, waarbij het zwaartepunt ligt op planten met een natuurlijk karakter. Een kwekerij beginnen is het beste dat ik ooit heb gedaan.


Mijn hovenierswerk en het kweken van planten versterken elkaar. Nederlandse naabrandkruid. Een decoratief groeiende plant voor zonnige plekken. Bladeren vormen een dicht tapijt op de grond. Bloemen staan in kransen om de stengel.


Als de uitgebloeide bloemen aan de plant blijven, geven ze een heel mooi winterbeeld.

Handsome woolly dk grn foliage. Stokrozen zaaien - planten stokrozen - wanneer stokrozen zaaien en hoe - soorten en kleuren bij de stokroos. GLOBE THISTLE part sun- partial shade.


Van sommige planten heb ik teveel zaden om zelf te zaaien dat is de reden dat ik ze verkoop. Er zitten zaden in een zakje. Standplaats: zon - halfzon. Trekt bijen en vlinders aan.


De planten zijn moeilijk te verplanten in verband met de penwortel, dus het liefst zaaien op de plek van bestemming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts