vrijdag 10 november 2017

Curcuma overhouden

Ik heb vorig jaar een prachtige Curcumaplant kadoo gekregen. Men zei me dat ik deze in de winter gelijk met de grond moest afknoppen en op een donkere droge plaats moest laten overwinteren. Een mooie, statige plant is Curcuma in bloei.


In steeds meer plantenwinkels komt de plant in aanzien. In tropisch Azië groeit de plant aan de voet van hellingen van gebergten.

Verzorgingstips voor curcuma kamerplant, tot bloemen, gemakkelijke verzorging, lichte plaats, vanaf 15°C, water geven, plantenvoeding. De Curcuma staat als geen andere plant symbool voor de Aziatische natuur en cultuur. Ook op het gebied van verzorging is de Siam Curcuma niet veeleisend. Simpelweg genoeg water af en toe. Hallo , Ik heb hier mij een curcuma aangeschaft en zou er graag wat meer over weten.


Ik ga hem deze winter in de woonplaats overwinteren , zou maar min 15° kunnen hebben. Hoe overwinteren jullie hem ? Droog , groeit deze gemakkelijk door in de winter ?

Is deze dan gemakkelijk terug in bloei te . Dat heeft zijn uitwerking niet gemist. Met de introductie van de Siam-lijn zijn zeven nieuwe, bijzondere kleuren toegevoegd aan het assortiment, van donkerroze tot helder wit. Ook de bladeren hebben iets. Vraag van Saskia Aanen: Ik heb een vraagje over een Curcuma.


Deze heb ik bij intratuin gekocht als een kamerplant. Nadat hij was uitgebloeid en lelijk begon te worden, heb ik daar bij Intratuin navraag gedaan of en hoe ik hem weer in bloei moest krijgen. Info over curcuma plant overwinteren. Resultaten van zoekmachines!


Al ging ik zelf pas veel later in het jaar met de geelwortel van start. Dat kwam omdat ik niet eerder in de winkel onbespoten biologische worteltjes tegenkwam. Meer informatie over Curcuma vindt u bij Bakker. Dan kom je heel wat artikelen tegen over onderzoek, ook op mensen, en ook grootschalig. Zomaar eentje die wel leuk is: . Ik vind dit een goed bericht.


Kurkuma ( curcuma longa) is de wortel van een plant die tot dezelfde familie behoort als gember.

In de westerse keuken is het nog minder beken behalve als onderdeel van het kruidenmengsel kerrie. De kleurstof wordt inmiddels ook . Op staan interresante filmpjes! Zoals deze waar denk ik duidelijk wordt dat je ze kan verpotten. Amaryllis bol voorzien van een creatieve Wax laag.


De bol komt zonder water tot bloei. Hoe kan ik deze plant overhouden in de winter. Cómo sembrar la Cúrcuma ? Curcuma -Scitamineae Zingibëraceae Eigenaardige vaste planten voor de warme kas, afkomstig uit Azië, Afrika of den Australischen Archipel. Daarnaast bevat de formule N-Alkylamiden afkomstig van de Echinacea plant, curcuminoiden afkomstig van Curcuma en een hoge concentratie.


Effectiviteit en besparing in kosten, waardoor ze geld overhouden om leuke dingen te blijven doen maar vooral om te investeren in gezonde voeding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts