vrijdag 16 juni 2017

Geglazuurde bloempot verven

Moet deze dan eerst in de grondverf? In deze video laat ik je zien hoe ik mijn bloempotten verf tot vrolijke kunstwerken! In dit artikel laat ik je een supersnelle betonlook met krijtverf zien.


In tot stappen creëer je een beton effect op bloempotten of andere accessoires. Ontdek en bewaar ideeën over Verven potten op Pinterest.

Meer ideeën over Verven metselaarkruiken, Kleur metselaarkruiken en Gooien kussenslopen. Marga van Son punten. Hallo, Door verandering van interieur passen mjn (donkerblauwe) bloempotten er niet meer bij. Ik heb geglazuurde buitenpotten, die ik graag van een ander kleurtje wil voorzien. Het zijn best grote (hoge) potten.


Zou dat geglazuurd aardewerk kunnen zijn? Ik heb er twee die zeg maar glimmen glanzend zijn.

Wat voor verf moet je daar op doen? Het gaat om terracotta bloempotten die ik een printje wil geven. Ik ben al bezig geweest met verf voor kozijnen, maar dit trok in de pot.


Nu heb ik de potten eerst met een primer bespoten en daar overheen moet dan nog een gekleurde lak. Maar dit is toch wel een hele klus en alles komt er onder te zitten en . Muurvuller is een product dat je niet snel zou gebruiken om je woondecoratie mee te verven , maar het gebeurt steeds vaker. Potten, vazen, kandelaars, lampen en decoratie voor in huis vergrijzen. Door een dikke pasta laag in combinatie met koffiedik aan te brengen over de woondecoratie krijgt het een . Tegels verven in de badkamer, toilet of keuken kan namelijk zonder problemen met betonverf of muurverf worden gedaan.


Hier heb je niet per se speciale tegelverf voor nodig. Het is wel belangrijk dat je een goede primer gebruikt voordat je de tegels gaat verven. Zeker wanneer je geglazuurde tegels gaat . Ga zelf flessen verven en zet vervolgens de bloemen in de flessen.


Gezien op Pinterest: geverfde flessen in alles soorten en maten, mét mooie kleurrijke bloemen erin. Stagiaire Lieke ging aan de slag en maakte voor jou deze vrolijke.

Delen:De bloempot klaarmakenDe bloempot in een effen kleur schilderen Patronen en etiketten toevoegenDe bloempot afwerken en lakken. Als je de pot wilt verven maar de rand niet, bedek dan de rand met schilderstape. Met meerdere lagen glanzende lak lijkt het alsof de pot geglazuurd is.


Een project wat al een tijd op mijn lijstje stond was het opknappen van twee grote, geglazuurde potten. De vorm vond ik nog wel mooi maar verder was ik er wel op uitgekeken. Door die regen had ik minder zin om naar buiten te gaan en dus besloot ik aan dit project te beginnen. Met een goedkope pot latex verf kun je je verschoten terracotta potten in iedere kleur die je hebben wil. Schoonschuren, plastic aan de binnenkant… tegen het doorslaan van water.


Het resultaat is een mooie frisse gekleurde bloempot die er als nieuw uitziet. Op gladde, niet-poreuze ondergronden, zoals geglazuurde potten of potten met oude lakverf, moet je meestal eerst een hechtingslaag aanbrengen. Dit kan met Omniprim Extreme.


Tegenwoordig zijn leuke frisse kleuren verkrijgbaar en dan te bedenken dat je bijna alles ermee kan verven , van bloempot tot kandelaar tot meubelstuk! De frisse kleuren vind ik zelf heel leuk voor een kinderkamer of een stukje wand in een donker hoekje. Maar ook woonaccessoires en meubeltjes worden . Gladde en geglazuurde oppervlaktes. Porselein heeft een lange geschiedenis: archeologische vondsten bewijzen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts