maandag 29 december 2014

Pizzasteen bbq recepten

Het lekkerste foodblog van Nederland met makkelijke en gezonde recepten. Voor het bakken van een pizza op de bbq is het van belang dat de barbecue goed heet wordt. Om te voorkomen dat het pizzadeeg blijft plakken aan de pizzasteen kun je wat maismeel of polenta op de steen strooien. Op een BBQ met deksel kun je namelijk hoge temperaturen bereiken en in combinatie met een pizzasteen het idee van een houtoven benaderen.


Ik vind het zelf erg leuk.

Deze pizzasteen wordt snel en gelijkmatig warm en de duurzame keramische laag zorgt ervoor dat de pizza een knapperige bodem krijgt. Ideaal voor het bereiden van pizza, brood en koekjes. De geïntegreerde handvatten zorgen voor een stevige grip. Geschikt voor houtskool- en gasbarbecues en gebruik in magnetrons.


De hitte van een hete barbecue is hiervoor namelijk zeer geschikt. Bedek de pizza met de dingen die je lekker . Het enige dat je nodig hebt is een barbecue met een deksel, een pizzasteen en een paar bakstenen.

Een veelgemaakte fout bij het bakken van een pizza op een pizzasteen is het veel te heet stoken van de steen. Wij gebruiken in dit recept suiker in het deeg om een paar redenen. Mijn kinderen zijn hier dol op! Olijfolie, , Voor de vulling, 4Gr.


Ik heb de pizzasteen gebruikt op mijn Weber CM One Touch Gold met het gebruik van de Dutch Pizza Ring 2. Je hebt niet perse de DPR. Deze wordt ook vermeld in mijn recept van pizzadeeg. Op zoek naar het gebruik van een pizza steen kwam ik een hoop nuttige informatie tegen.


Blijkbaar kun je prima een pizza bakken op een buitengril of barbecue. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van wat ik vond. Ik maak mijn pizzasteen nooit nat.


In een houtoven is het wat anders dan dweil je met vocht de bodem schoon. Polenta kun je ook op de werktafel gebruiken dan plakt het deeg minder en krijg je bovendien een krokantere korst. De échte BBQ pizza maken we zonder pizzasteen.


In een aantal stappen maak je de perfecte BBQ pizza: Bereid je BBQ voor met zones.

Dus een sectie waar je direct boven de kolen het pizzadeeg kunt grillen en een . Op de volgende manier werd de pizza gebakken : Foto : Aansteken van de houtskool met . Je kunt de pizzabodem met je gebruikelijke sausrecept en topping beleggen, maar juist een barbecue biedt nog veel meer mogelijkheden. Verwarm de barbecue indirect tot een temperatuur van ongeveer 2°C. Leg de pizzasteen in het midden van het rooster, sluit de deksel en laat de steen ca. Hoe maak je een pizza op de BBQ ? In deze BBQvideo laten we zien hoe je dit heel eenvoudig kunt.


Alle prijzen van de Weber Gourmet BBQ System pizzasteen met draagbeugel vergelijken? White Thunder BBQ 16500. Voor de echte knapperige Italiaanse pizza moet de pizza in een heel hete oven gebakken worden. Het beste is natuurlijk de echte pizzaoven of steenoven.


Helaas is de pizzaoven behoorlijk prijzig, maar niet getreurd! Er is een goedkopere oplossing om een knapperige pizza te krijgen: met de pizzasteen ! Pizza op de big green egg bbq recept weber zelf maken. Handig: knip een bakpapiertje uit ter grote van je pizzasteen.


The Bastard Pizzasteen Medium.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts