maandag 6 augustus 2018

Kraaien schieten met luchtbuks

De Odijkse teler Miltenburg mag van de gemeente een kanon inzetten om kraaien uit zijn boomgaard. Ik was met stomheid geslagen toen ik het zag,de man schiet bewust op de kraaien omdat de kraaien zijn auto onder poepen! Ik weet dit omdat ik hem hierop heb aangesproken en dat ik het geen manier van doen vond.


Ik meen dat hier andere regels voor gelden, weet het alleen niet zeker. Vandaar de vraag of er ook een AKTE nodig is, om op EIGEN TERREIN, ten behoeve van SCHADEBESCHERMING aan gewassen, KRAAIEN af te schieten , door middel van een LUCHTBUKS ? Ik wil hierbij dus nogmaals benadrukken .

Ruim vogels met luchtbuks uit boom geschoten in Goes. De politie is in Goes op zoek naar iemand die kraaien en kauwen neerschiet. Ga je later in de morgen dan zijn de groepen bij elkaar en schiet je een keer, dan laten ze zich de hele dag niet meer zien en heb je alle inspanningen voor niets gedaan. Verder is de beste tijd om kraaien te bejagen de maanden juli, augustus en september, dan zijn de jonge kraaien net uitgevlogen, deze hebben dan nog. Hoi allemaal, Ik heb een vraag over het schieten op vogels bij ons in de wijk.


Op de huizen, in de bomen OVERAL! En ze maken een hels kabaal. We hebben al vanalles geprobeerd om ze weg te jagen, maar ze .

Met een luchtbuks schiet je, door een vogel, eekhoorn of rat en dat vliegt of kruipt nog dagen zwaargewond verder. Nederlands, het voor de gein afknallen van alles wat vliegt of loopt? Toen ik een beetje research begon te doen voor mijn vorige post rond hoe je met een luchtdrukgeweer kan oefenen voor het kogelschieten , kwam ik aan de weet dat er in het Verenigd Koninkrijk ook duchtig mee gejaagd wordt. Het betreft hier een landelijke vrijstelling. Een jager kan gedurende het gehele jaar van dit middel gebruik maken met toestemming jachtaktehouder.


Welke kogeltjes zijn de beste Frank? Ik heb ook een (volgens mij) redelijk krachtige luchtbuks. Mijn zoon schiet er duiven mee in de ligboxenstal. Als hij richting dak richt, vliegen de kogels dwars door de golfplaten, dus dat moet hij niet doen.


Zoon zei al eens dat kogels met puntkop hem . Die kraaien moeten dood. Een jager krijgt de opdracht in Hoek van Holland een zwerm huiskraaien af te schieten. Twee jaar later is dat nog steeds niet gelukt. Alleen de slimste vogels zijn nog over.


Een donkerblauwe Ford Transit rijdt in alle vroegte over perron drie van station Hoek . In dit artikel vertellen we je alles over het lokken van kraaien en kraaien bestrijding, van de benodigde informatie tot de materialen die je nodig hebt. Vrijdagavond zaten wij gezellig in de tuin.

Op een gegeven ogenblik zag ik dat een van hen richtte op een vogel en echt schoot. Het waren dus geen speelgoedgeweren zoals ik naief had gedacht, maar luchtbuksen. Luchtbuksen zijn krachtig genoeg hoor. Hangt er net vanaf wat voor luchtbuks je hebt.


Schiet er zelf heel af en toe ook mee (niet op beesten maar op blikjes en dat soort dingen) en als zoiets op meter afstand door een limonadeblik heen schiet dan doet ie wel even meer schade dan een blauwe plek. Lees de voorwaarden voor bestrijding van kraaiachtigen en de . De boeren hier vertelde dat als ze last van kraaien hadden, ze een dode kraai ergens neer legde. Dat er zoveel meeuwen en kauwen ( kraaien voor de mensen die alleen maar veel grote zwarte vogels zien) zijn is voor een deel ook het gevolg van de toename van zandbakieërs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts