woensdag 26 oktober 2016

Forum zelfbouw zelf een meerkamerfilter maken

Hallo allemaal, Na jarenlang rondneuzen op dit heerlijke forum heb ik vandaag maar eens het initiatief genomen om een account aan te maken en een beroep te doen op jullie kennis aangaande mijn voornemen om zelfbouw filter te maken. Ik heb een kuub vijver welke is voorzien van filterlijnen, . Ik ben van plan om zelf een meerkamerfilter te maken voor een koivijver van 20. LTR Goudvissen,Druk -of kamerfilter ? Moet de in- en uitlaat .

Afbeeldingen van forum zelfbouw zelf een meerkamerfilter. Een andere afbeelding melden Meld de aanstootgevende afbeelding. Tekeningen compleet zelbouw meerkamerfilter.


Hoi, Ik wil graag een tekeningen pakket plaatsen van een compleet zelfbouw meerkamer filter. Mede door het intrede van de Ultra-Violet Clarifier (ultra violet lamp) ontstaat de slechte tendens om de omvang van de filter kleiner te maken. Een UVC kan een handig hulpmiddel zijn voor zover hij het filter niet gaat vervangen ! Een vijverfilter maakt niet alleen het water helder, deze zorgt vooral voor het .

In mijn geval heb ik de poten van het filter weggelaten , en het filter opgehangen ivm ruimte gebrek. Het grootse voordeel is dat je het filter een maat kan geven die jou het beste uitkomt. Ook valt er met zelfbouw zeer.


De aanschafprijs van een meerkamerfilter is tamelijk hoog. Dit zou dienen om de meerkamerfilter in te plaatsen, is dit een goede plaats, of sla ik er compleet naast? Een meerkamerfilter is qua systeem vrij eenvoudig en kan met enige handigheid . Rechts heb ik een verhoogd gedeelte. Het moet wel nog wat doenbaar . Maar is die net zo goed of zelf even goed als een meerkamerfilter ? Hey ik was me ef aan vervelen dus was ef wat op paint gaan knommellen. Hier filters die je zelf heel makkelijk kan maken en ook snel zijn ingedraaid.


De eerste is een trikkel filter, deze hangt eigelijk boven de aquarium, kweekbak of vijver. Dit filter zorgt er ook voor dat je water super belucht wordt omdat . Nu heb ik een ultrasieve en een polygeiser filter en daarin is het niet eenvoudig om een zelfbouw eiwitafschuimer te plaatsen. Ik dacht het mischien wel handig zou zijn om het eens op het prikbord te zetten hoe eenvoudig het eigenlijk is om zoiets te maken.

Je kunt er wel kopen maar ja. En het werkt natuurlijk nog ook . Mocht je des ondanks nog vragen hebben, zoek het maar lekker uit! Nee grapje, stel ze hier onder en ik zal proberen ze te beantwoorden! Het beste kun je ook bij een koi vijver een bodemdrain gebruiken in combinatie met een meerkamerfilter hierdoor blijft je bodem ook schoon van vuil.


Bouw en werking moerasfilter. Filtersysteevoor de moerasfilter heb ik het upflow systeem toegepast d. Mijn vermoedens klopte dus al, het lijkt er inderdaad op dat het een zelfbouw filter is, alhoewel het er op lijkt dat het zo uit de winkel komt. Gewoon volstoppen met japanse matten en . Kijk ook eens op het nvn forum en op koieagle. EN IK ZOU ER OOK EEN PLANTEN FILTER BIJ MAKEN EN ALS JE HET ZO WEET TE MAKEN MET EEN SOORT OVERSTORT DAT HET WATER VAN DE. Tools moet je zelf meenemen.


Het houden van koi is iets moeilijker dan simpel een vijvertje maken en de koi erin. Er zijn vele mogelijkheden voor filterinstallaties, van redelijk goedkope zelfbouw meerkamerfilters , tot compleet zelfreinigende bead filters. Je mag van mij best wel een filmpje over de Titanic maken als je het leuk vin maar dan moet ik wel even al mijn info bij elkaar zoeken:).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts