woensdag 12 augustus 2015

Boskalis vloot

Boskalis has an extensive and versatile fleet comprising around 9vessels and auxiliary equipment which can be deployed in the optimal configuration for each individual project. Cost leadership is essential to our competitive position and the optimization and standardization of our fleet is a continuous process whereby . Boskalis Nederland beschikt over een omvangrijke en veelzijdige vloot van schepen en werktuigen. Voor elk specifiek nat project zetten we deze in een optimale configuratie in.


Boskalis heeft onder andere een grote diversiteit aan zuigers, kraanschepen en pontons, beunschepen, multicats en vletten.

Boskalis operates one of the largest fleets of specialized offshore vessels in the world. We serve a variety of projects - from ocean transport of a drilling rig, to the subsea installation of an offshore production platform or an offshore wind farm. Our fleet is regarded as one of the most versatile, able to meet the variety of different . Onze vloot bestaat uit circa 9schepen en werktuigen en is hét kapitaal van Boskalis.


Vanzelfsprekend vinden we het belangrijk dat onze klanten de beschikking hebben over technische oplossingen . Koninklijke Boskalis Westminster NV is een Nederlands bedrijf en één van de grootste baggermaatschappijen van de wereld. De combinatie gaat havensleep-, terminal- en FPSO-gerelateerde diensten uitvoeren met een vloot van in totaal schepen, waarvan van PB Towage en van Smit Lamnalco. Boskalis schrapt 6banen wereldwijd waarvan 1in Nederland.

Vanwege de verslechterende marktomstandigheden gaat Boskalis reorganiseren. En Boskalis gaat in jaar tijd schepen uit de vaart halen waarvan bij de Dredging divisie en bij de Offshore Energy divisie. Boskalis neemt voor miljoen euro de baggeractiviteiten en activa van het Duitse Strabag Wasserbau over, wat leidt tot een modernere baggervloot. Aangezien een groot deel van het materieel zich op verafgelegen locaties op zee bevindt, moest Boskalis een manier vinden om noodzakelijk onderhoud aan de schepen op een kosten- en tijdbesparende manier uit te voeren. Op dit moment maakt Boskalis gebruik van een geïntegreerd systeem dat vaartuigen verbindt . Dat drukt uiteraard de winst, maar het zal geen invloed hebben op het dividend.


Adres hoofdkantoor Boskalis : . Hij voegt er wel aan toe dat Boskalis daarin de bovenliggende partij moet zijn. Door consolidatie kan de vloot en bemanning nog efficienter worden benut, aldus de Boskalis topman. Als we een leidende rol kunnen spelen in de consolidatie van de sector, dan is dat een volmondig ja!


Boskalis heeft de omvang van zijn vloot inmiddels aangepast aan de verslechterde marktomstandigheden in de offshore, omdat daar op korte termijn geen verbetering wordt voorzien. De komende tijd wordt ook op het hoofdkantoor een reorganisatie doorgevoerd waardoor in totaal 1mensen hun baan . Een fusie zou goed kunnen uitpakken voor de vloot en de bemanning, stelt de topman van Boskalis. Of Berdowski zijn zin krijgt, is nog maar de vraag.


De twee genoemde bedrijven staan er volgens hem “momenteel niet open voor”. Met Van Oord werkt Boskalis al .

Qua samenstelling betreft het een dwarsdoorsnede van nationaliteiten waarvan circa 1de Nederlandse nationaliteit heeft met een Nederlands dienstverband. Boskalis koopt twee schepen uit de failliete boedel van Harkand. En sorteert daarmee voor op meer werk door onderhoud van onderzeese infrastructuur.


Gardline heeft een vloot van surveyschepen en beschikt daarnaast nog over kleinere boten, onder andere voor het vervoer van bemanningen en survey . Toch zien zij ook kansen in nieuwe. Het betreft de Atlantis (ex Harkand Atlantis).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts