dinsdag 25 augustus 2015

Bouwen binnen 1 meter erfgrens

Voorbeeld : Woont u in een tussen woning, dan is uw achtertuin eenvoudig het achtererfgebied. Woont u in een hoekhuis en grenst uw tuin niet aan openbaar toegankelijk gebie dan is de gehele tuin ( gerekend vanaf. meter achter de voor gevel) achtererfgebied. Het misverstand over bouwen binnen een meter van de erfgrens is begrijpelijk, omdat je in principe als je binnen een meter van de grens met het.


Een muur óp de erfgrens bouwen mag niet zomaar, omdat hij dan voor de helft op de grond van je buren staat. Ik begrijp niet waarom u, als u niet op de erfgrens bouwt u daar een meter uit moet blijven. In dat geval kan het zijn dat u toch geen vergunning hoeft aan te vragen, ook al valt het bouwplan niet binnen de standaard regels voor vergunningsvrij bouwen.

Als uw plannen niet binnen de regels voor vergunningvrij bouwen passen, bent u verplicht een vergunning aan te vragen bij de gemeente. Per juli gaat dat trouwens veranderen. Lukt het daarmee nog niet, dan kunt u tegen betaling de landmeter van het Kadaster de erfgrens laten aanwijzen.


Nu heb ik geconstateerd dat ik geen vergunning nodig heb om te bouwen en ik het niet direct OP de erfgrens mag bouwen (max 2m hoog) Stel nu dat ik. Staat me trouwens iets bij van max. Help, er wordt een loods van mtr hoog tegen mijn. Buurman wil enorme garage bouwen , mag dat?


Meer resultaten van forum.

Een huis of een bedrijfspand kopen is een grote aanschaf die u niet vaak in uw leven zult doen. Zowel zakelijk als privé valt er nu dus veel te onderhandelen met verkopers. Ga na hoe hoog u mag bouwen : Binnen een afstand van vier meter van het hoofdgebouw (loodrecht gemet en) mag er gebouwd worden tot 30cm boven de hoogte van de eerste bouwlaag. Wat zijn de regels voor vergunnings vrij bouw.


Hallo, In mijn tuin wil ik een schuur laten bouwen. Later is dit versoepeld naar het deel dat binnen meter van de erfgrens valt mag niet meer dan 10mbeslaan (helaas nadat wij al gebouwd hadden). Hoeveel mag ik vergunningvrij bouwen vanaf november jl. Mijn buren willen een aanbouw plaatsen van meter diep op de erfgrens met mijn perceel.


Vaak betekent dit een verbod om boven een bepaalde hoogte iets te bouwen. Gootrecht: het recht om (vuil) water te lozen vanaf het ene erf naar het erf van de buren via bijvoorbeeld hemelwaterafvoer. Recht om een boom te hebben in uw tuin binnen meter van de erfgrens.


Uw raam mag omdat het dichter dan meter bij de erfgrens zit geen uitzicht hebben op het erf van de buren. Re: raam in muur, erfgrens , Buren. De gemeente toetst niet op . Vraag: mag ik bouwen tegen de erfgrens ? Als aan deze maatvoering niet wordt voldaan, heeft men een vergunning nodig, tenzij het . De afscheiding staat op meer dan meter afstand van de weg of het.


Nu lees ik het volgende: Gebruik scheidsmuur: Of uw buren tegen de scheidsmuur die op de erfgrens staat mogen bouwen , hangt af van of de muur onderdeel van.

Die in het verlengde loopt van de binnenmuren. Binnen de meter mag een bijbehorend bouwwerk vanaf november. De oppervlakte van een bijbehorend bouwwerk (schuurtje of iets dergelijks) dat binnen een afstand van meter van een erfgrens is gelegen, mag niet groter zijn dan vierkante meter. Hiermee wil de overheid voorkomen dat er in achtererfgebieden tegen de erfscheiding grote schuren en andere .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts