donderdag 15 maart 2018

Bloembakken vullen in de winter

Combineer verschillende groene tinten voor een moderne bloembak. Graag een verrassende combinatie? De zomerbloeiers zijn nu allemaal uitgebloeid. De lege plantenbakken en borders in de tuin gaan we. Hier ziet u tien voorbeelden hoe u ze opnieuw kunt vullen met mooie plantencombinaties!


Winterse bloembakken kleuren uw terras of balkon.

Doodjammer toch dat we nog zo weinig van onze bloembakken , kuipen en potten gebruik maken om ook in de herfst en de winter kleur te brengen op het terras . Zonde, want een terras of balkon. Enkele tips om je bloembakken ook in de herfst te vullen …. Vul kuipen en potten in de winter met groenblijvers of planten met mooie bessen. Ook winterbloeiers en soorten . Een bloembak voor de herfst en winter Het najaar vraagt een aangepaste invulling van de bloembakken. Aan deze bloembak beleef je plezier van het najaar tot het voorjaar. Wat heb je nodig: Bloembak cm.


Miniconiferen zorgen voor wintergroene bloembak.

Plantjes die de winter doorstaan. Deze pin is ontdekt door Frieda Schram-Bloem. Bloembakken vullen met chrysanten NAJAARS BLOEMBAKKEN. Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest. Blijven mooi en groen in de winter , vullen lege plaatsen op.


Met heel veel keus voor iedere tuin, ook voor schaduwplaatsen, met foto`s en. Bekijk deze pin en meer op Tuin van roneningrid. Ik heb mijn bloembakken ontdaan van het uitgebloeide zomerspul en nu lijkt het wel erg kaal.


Ik zou er nog wel graag. Welke bloeiende plantjes kan ik nu nog in mijn bloembakken doen? De ideale basis dus voor de beplanting van een winterbloembak , om naar believen met andere kleuren aan te vullen. Als je ieder seizoen wat in bloei wilt zien, zou ik de bakken in fases gaan vullen. In de zomer staan je bloembakken vol met de mooiste kleuren bloemen, maar in de winter blijven ze kaal en leeg.


Winterharde potplanten zijn planten die ook in de winter in potten gehouden kunnen worden. Deze aarde vermeng ik met eigen compost en wordt hergebruikt voor het vullen van de potten voor de winter. Wat er overblijft gaat op de composthoop terug. Vandaag de eenjarige becopa uit de ronde bak op het pleintje voor er uitgehaald en er crocusbolletjes voor in de plaats gezet.


Ik ben dol op crocussen maar zie ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts