dinsdag 7 juni 2016

Vlechten maken kind

In deze stap-voor-stap wil ik graag uitleggen hoe je haren kan invlechten, ook voor kinderen. Als klein kind deed mijn moeder dit bij mij,. Bij mezelf begin ik achter mijn oren met een scheiding te maken , onze dochter heeft daar een soort van natuurlijke scheiding die ik aanhoud om een . Bekijk hier prachtige vlecht ideeën om uit te proberen! De Elsa- vlecht uit Frozen.


In dit filmpje van Prinsessenhaartjes wordt stap-voor- stap uitgelegd hoe je een echte Elsa- vlecht kan maken.

Vlechten is een leuke bezighei en met verschillende vlechten kun je veel aandacht trekken! In natte haren zal de vlecht er wat strakker uit komen te zien terwijl in droog haar de vlecht wat rommeliger en vaak wat losser zal zijn. Bij kinderen vind ik het vaak leuker om juist aan de zijkant te beginnen (dit is speelser) of juist een scheiding aan te brengen en aan beide zijde een invlecht te maken.


Zoals vlechten bijvoorbeeld. Wij verzamelden een aantal leuke tutorials, zodat ook jij dat prachtige vlechtkapsel kan maken. De meeste meisjes leren hoe je een simpele vlecht kan maken van hun moeder, hun zus of een van hun vriendinnen, maar niet iedereen kent de basis.


Maar sommige dingen heb je als kind nu eenmaal niet voor het zeggen. Dus ook maar meteen een belofte aan mijn eventuele toekomstige dochters gedaan.

Zij hoeven dit nooit mee te maken. Ik was niet van plan ooit nog te gaan haren vlechten. Toch zie ik steeds vaker vrouwen en meisjes met de . Mocht je geen kei zijn in vlechten , dan is er dus hoop! Grace (6) komt elke dag met een ander kapsel op school.


De moeder van het Australische meisje verzint steeds weer een nieuw kunstwerk met vlechten. Altijd leuk: een mooie vlecht of ander kunstwerk in het haar van je dochter. Bij anderen zie je altijd van die zogenaamd makkelijke kapsels die je zelf dan no. Nee hoor, jij kan het ook!


Wil je leren om mooie kapsels te maken ? Dan kun je mij uitnodigen voor een workshop op je kinderfeestje! Je oefent op een vriendinnetje, om de beurt, wanneer er een oneven aantal kinderen is, heb ik ook een oefenhoofd om mee te nemen . Lees: gemakkelijke, snelle en mooie kapsels zoals de vlecht. De techniek vergt eerst een beetje oefening, maar eens je het onder de knie hebt , is het kinderspel. Wij zorgen voor inspiratie met deze nonchalante, sexy en easy peasy ingevlochten kapsels. Ik ben vlechtqueen Marlene Roodbol, auteur van de boekenreeks, haren invlechten en tevens vlechtfanaat tijdens workshops, events en feestjes.


Voor alle invlechters in spe. Totdat je ouder wordt en je vlechtjes ineens heel kinderlijke begint te vinden.

Alhoewel mijn moeder best creatief was, is het niets in vergelijking met de kapsels die tegenwoordig worden gecreëerd. Sommige moeders maken echt kunstwerken van het haar van hun dochters. Een vlecht maken vergt concentratie en fijne motoriek. Een goede oefening voor kinderen.


Ga met licht vochtig (gevlochten) haar slapen of 2. Beide manieren zorgen ervoor dat de krul de hele dag blijft zitten. Je kunt ervoor kiezen om één grote vlecht te maken in het midden, maar je kunt ook je haar verdelen in twee vlechten. Tip via celebrity stylist Ryan Trygstad.


Om je (visgraat) vlecht goed strak te kunnen maken , kan je je haar het beste eerst in een zijstaart doen. Je haar in een staart voordat je gaat vlechten. Als je klaar bent met vlechten kan je het elastiekje losknippen of voorzichtig uit je haar halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts