woensdag 9 augustus 2017

Orchidee stekken

Kamerplanten verzorging, deel Stekken , Marcotteren en Enten. Het gaat er niet zachtzinnig. Een orchidee bloeit enorm lang. Na de bloei kun je hem verzorgen. Knip de takjes terug net boven het.

Ik ben geen kenner van deze planten, maar op een orchidee dat ik gekregen heb komt er bovenop een bloemenstengel een nieuwe plant die heeft reeds drie bladjes en twee luchtwortels. Wanneer en hoe moet ik dit nieuw plantje afknippen en hoe te planten? Phalaenopsis orchidee soorten en eigenschappen van een mooie lang bloeiende kamerplant.


De meest gekochte orchidee. Tuinforum onderwerp: Stekken Van mijn orchidee. Bekijk alle reacties via groeninfo.


Voortbordurend op dit topic: Ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het experimenteren met stekken bij verschillende orchideeën.

Zo heb ik al met succes een Epidendrum en een dendrobium gestekt. Zo leer je in een handige video hoe je de orchidee moet knippen en hoe je hem moet verpotten. Welkom in de wondere wereld van orchideeën. In de natuur gaat het maken van nieuwe planten een totaal andere manier dan zaaien dat het binnenshuis gebeurd. Op deze site zal ik stap voor stap uitleggen hoe dat gaat.


De plant bloeit bijna het gehele jaar. In de natuur groeit deze plant vooral in bomen, spleten in rosten of op sterke luchtdoorlatende gron zoals humus. Ik heb een orchidee (jaar oud) die ik (anderhalf jaar geleden) na de bloei boven de tweede knop heb afgeknipt. Op die knop groeien nu al enkele maanden nieuwe bladeren mét luchtwortels. In feite staat er dus op de stengel van mijn oude orchidee (die nooit meer gebloeid heeft) een nieuwe plant.


Je wil een orchidee , maar weet niet hoe je die schitterende bloem moet verzorgen? Of hoeveel water je ze best geeft? Met deze tips hou je de orchidee gezond! Koop een gezonde orchidee.


Annie Iacovelli weet precies waar ze als jobcoach op moet letten.

Orchideeën worden vaak in doorschijnende potjes . In het laboratorium van orchideeënkwekerij Floricultura in Heemskerk loopt ze heen en weer langs de tientallen vrouwen die duizenden stekjes in kweekbakjes stoppen. Eerst wordt een kluit stekjes met een pincet ontlee vervolgens gaat . Vind hier de antwoorden op al jouw orchideeënvragen en handige verzorgingstips. Hoe verpot je orchideeën ? De stekken hebben voldoende wortels om aan te slaan en bij de juiste verzorging kan de plant twee keer per jaar bloeien.


Deze stekken kunnen verstuurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts