maandag 28 augustus 2017

Mierenkolonie houden

Een mierenkolonie bestaat uit verschillende kasten. Er zijn werksters, koninginnen en mannetjes. Bij polymorfe soorten zijn er werksters van verschillende afmetingen.


Soms zijn er twee afmetingen, minors en majors genoemd. Mannetjes leven alleen in de .

Mijn eerste mierenkolonie ! Het opstarten, grootbrengen en huisvesten van een mierenkolonie. Wanneer je een koningin vangt of aanschaft, kun je je eigen mirenkolonie beginnen. Hoe je dat precies doet en hoe dat er uitziet wordt je getoond op deze pagina. Een mooiere huisvesting voor een mierenkolonie wordt een formicarium genoemd.


Een goed formicarium is zo gemaakt dat de mieren zich er prettig in voelen én dat de eigenaar de mieren kan observeren in de kolonie. De activiteit van de mieren in de kolonie is namelijk het meest interessante van het houden van mieren. De mier als huisdier, hoe werkt dit, waar moet je op letten.

Hier vind je antwoord op je vragen waarom een mier als huisdier te nemen. En waarom het zo leuk is een mier als huisdier te nemen. Lasius niger ofwel zwarte wegmier is de makkelijkst te houden mier uit Nederland. Ze ontwikkelen prima bij kamertemperatuur.


Speciaal door ons ontworpen voor een goede en langdurige ontwikkeling van de mieren kolonie. In deze video leg ik aan u uit, op welke manieren je aan een eerste mierenkolonie kunt. Wanneer je mieren wilt houden , kun je vele verschillende mierenboerderijen kopen, maar je kunt er. Bent u geïnteresseerd in de werking van de mierenkolonie ? Ze doen dit omdat ze ervan houden en omdat ze deze mieren dan het vuile werk van de kolonie kunnen laten opknappen.


Wij verkopen Mieren kolonies en mieren toebehoren. Bij ons staat klantvriendelijkheid en kwaliteit goedkoop voorop, hier kunt u kopen voor een eerlijke prijs! Bij vragen kunt u altijd Contact opnemen.


Het is in feite een kunstmatig mierennest, dus in de praktijk meestal een glazen leefomgeving waarin een volledige mierenkolonie onderhouden wordt. Hoe kom ik aan een mieren kolonie ? Niet aangeraden) het is bij veel miersoorten erg moeilijk om de koningin(nen) te vinden omdat ze meestal diep onder de grond zitten. Om hem in het midden van de grotere pot te houden , kun je een druppel lijm of tape op de bodem plakken voor je hem erin zet.

Ik heb dus een mierenkolonie op mijn kamer en die was gister bijna uitgestorven. Ik had ze expres geen nieuw water gegeven zodat ze. Persoonlijk zou ik ze zelf niet houden , maar het is wel interresant om te zien hoe ze de hele dag bezig kunnen zijn. Mieren houden als hobby : Voorstelling van mijn mierenkolonie. Zo heb je ook de mogelijkheid een keuze te maken tussen de verschillende soorten.


Begin je eigen Mierenboerderij - Mierenboerderij. Houd mieren als huisdier met Mierenboerderij. Okeej met die setup moet je denk ik met het volgende rekening houden. Binnen een paar dagen zullen de eerste eitjes zichtbaar zijn.


Ik wil jullie graag kennis laten maken met mijn hobby: mieren houden , mieren als huisdier. De Mierenkolonie neemt je mee naar de wondere wereld van mieren. Een groep koninginnen en mannetjes kunnen vliegend het nest verlaten om voor te planten en een nieuwe kolonie te stichten. Na de voortplanting zijn .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts