vrijdag 9 januari 2015

Ikea kweekset

Met onze hydrocultuur kweeksets kan je zelf je groenten en kruiden kweken. Je hebt geen aarde nodig, alleen water, licht en liefde. Start met de VÄXER kweekbak en planteninzet en kies welke zaden je wilt planten.


Deze zijn verkrijgbaar met verschillende niveaus, zodat je meerdere groenten en kruiden . Geen tuin én geen groene vingers? De IKEA - kweekset is er voor jou.

Met deze set kun je op gemakkelijke wijze eten verbouwen. IKEA komt met een duurzame hydrocultuur kweekset. En ik moet zeggen dat ie tot nu toe bevalt! De kweekset is prijzig, en dat komt door de speciale LED verlichting. Ik heb dus flink getwijfeld of het een waardevolle aanschaf zou zijn.


Benodigdheden: water, zaden en een groeikit. Plant de zaden, de stekpluggen zijn absorberend en ze. Vanmiddag was ik even bij de Ikea om wat vitrage voor de moestuin te kopen.

Toen ik over de tuin afdeling liep zag ik KRYDDA staan. Een kweekset van etages met ledverlichting. Het zag er best leuk uit en de prijs van 79. Is iemand die dit gebruikt of er ervaring mee heeft? Kweekset van ikea met bakjes.


Inclusief led-kweeklamp (de grote variant van 16w) inclusief tijdschakelklok de set is in prima staat. De dekseltjes missen, verder is alles aanwezig. Zelf groente en kruiden kweken is leuk om te doen, maar vaak mislukt het omdat je te veel of te weinig water geeft.


Wordt verkocht in kit met plantengranulaat en plantenvoeding. Als miljardenbedrijf IKEA ergens instapt, weet je zeker dat er een trend gaande is. De set is in samenwerking gemaakt met Zweedse tuinbouwdeskundigen.


Helena Karlén van de Zweedse universiteit van tuinbouwkundige wetenschappen was ook betrokken bij de ontwikkeling. Zij liet weten dat het vooral een uitdaging was om de kweekset simpel genoeg te houden zodat iedereen er . Vorig jaar al had ik gezien dat Ikea kwam met een kweekset voor binnen met UV- licht. Nog tegengehouden door de prijs liep ik er met een grote, verlangende boog omheen, maar twee weken geleden ging ik toch overstag.


De nieuwe hydrocultuur kweeksets uit de VÄXER serie en KRYDDA serie zijn vanaf nu verkrijgbaar bij IKEA. Hoe kunnen mensen die in de stad wonen of weinig ruimte hebben toch hun eigen groenten en kruiden kweken en genieten van deze verse producten?

Dat vroeg Ronnie Runesson, productontwikkelaar bij IKEA , . De leds van ikea hebben echter maar een laag wattage, ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar vond ze erg duur in verhouding voor het wattage. Ik denk persoonlijk dat je er wel onder kunt ontkiemen, maar dan houdt het op, tenzij je heel veel ikea leds gebruikt. Als je dat wel doet, kun je er misschien .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts