woensdag 25 januari 2017

Hosta slakken

Nu zijn er veel oplossingen voor een slakkenprobleem, en met wat kennis van zaken is het hoe en wat ook gemakkelijk te begrijpen. Hosta is een prachtige bladplant. Helaas zijn slakken ook dol op het blad. En het vervelende is dat ze bijna het hele jaar actief zijn. Je kunt verschillende soorten slakken in je tuin aantreffen, namelijk naaktslakken en huisjes slakken.


Hoewel ze er verschillend uitzien, richten ze beide dezelfde soort schade aan.

In het voorjaar veroorzaken . Slakken in de hostatuin milieuvriendelijk bestrijden. Toch krijg ik heel vaak vragen over slakken en het bestrijden ervan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er soorten bestaan die de slakken minder aantrekken? Kan iemand mij die namen doorgevenMet dankmarl. Langs de andere kant: ik vind het mijn taak om oplossingen aan te bieden als een probleem zich voordoet.


Werkwijze van het recept:. Zelfs als er een zegenrijk slakkenjaar geweest is. Men weet, dat het gelukkig niet elk jaar zo hoeft te zijn.

Deze prachtige veelzijdige schaduwplant heeft . Je weet wat het betekent. Tevens lekker om mee te. Een schaaltje met bier in de tuin helpt slakken verdrijven. Planten die slakken aantrekken zijn, als ze niet goed beschermd worden tegen slakken , vaak goed te herkennen: net een gatenkaas! Van welke planten houden slakken ? Als een hosta nog klein is en het blad wordt een klein beetje aangevreten, dan groeit . Er is al veel geschreven over de slak.


Over liever gezegd: over de beste manier om hem onschadelijk te maken. Voordat we daar nog een hoofdstukje aan toevoegen, wil ik iets met u afspreken. Een goedkoop alternatief als je bedenkt hoeveel een mollenverjager op batterijen kost!


Hoe kan ik dat voorkomen? Twee: slakken doen zich aan . Er zijn maar twee oorzaken mogelijk. Een zachte winter is gunstig voor het overleven van vele slakken. Sommige planten zijn bijzonder aantrekkelijk voor slakken.


De meest voorkomende naaktslakken zijn de . Daarbij houden slakken van vochtige omstandigheden. Vochtige plaatsen als onder potten en stapels .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts