woensdag 21 december 2016

Orchidee dood

Iedereen om mij heen van mijn leeftijd (ca. jaar) krijgt het niet voor elkaar om een orchidee in leven te houden. Dag iedereen, weet iemand raad bij mijn uitgedroogde orchidee ? Verzorgingstips voor uw orchidee. De beste plek voor de orchidee : Geef uw orchidee een lichte plaats, maar zet de plant nooit in de volle zon.


Ideaal is een plek voor een raam op het oosten: eerst veel licht, later op de dag als de zon te fel wordt, juist schaduw.

De bladeren van mijn orchidee worden helemaal geel. Ze hebben wel een lichte plek nodig, maar kunnen niet tegen direct zonlicht. Mijn orchidee laat opeens haar bloemknoppen en nu ook een paar bladeren vallen.


Orchideeën nóóit uit de oorspronkelijke ompot halen! Onthoudt dat een orchidee een epyfiet is en dus in bomen groeit. Daarom hebben ze luchtwortels en hebben ze minder water nodig dan andere planten.


Je wil een orchidee , maar weet niet hoe je die schitterende bloem moet verzorgen?

Of hoeveel water je ze best geeft? Met deze tips hou je de orchidee gezond! Koop een gezonde orchidee. Begrijp de verschillende behoeften van epifyten en terrestrische soorten (die in de aarde groeien).


De bloemen aan je orchidee moeten dood zijn voordat je de steel snoeit. Om zo min mogelijk schade te veroorzaken moet je ook wachten tot de bovenkant van de steel tekenen van vergeling begint te vertonen. Let op dat dit soort snoeien alleen gedaan moet worden om orchideeën te rijpen die een minimale bladhoogte . In navolging van mijn vorige topic loop ik weer tegen een orchideeprobleem aan. Heb het plantje nu ruim een maand.


Nu weet ik het even niet meer: krijgt het plantje teveel, of juist te . En toen ging haar mama ook nog dood. Ze ging naar het ziekenhuis en oma mocht alleen maar zwaaien. Opeens was ze er toen niet meer. Ze was dood en dat was hartstikke zielig.


Ik vind dat zielig voor oma. Ze bijt op haar lip, ziet het meisje voor zich dat ook zij wel eens .

Dood de gehate imperialisten. Lang leve het Chinese volk. De woorden baarden Theo meer zorgen dan hij wilde toegeven. Tjiang Kaisjek en zijn nationalisten van de Kwomintang hadden de macht in handen en moesten nu een kans krijgen, als de westerse mogendheden . Hebben jullie toevallig orchideeën die het wel heel lang hebben volgehouden?


Groetjes en bedankt, Jiska. Ze moeten niet teveel water hebben. Dat overkomt me telkens! Hier gaan alle andere planten voortdurend dood door watergebrek, maar de orchidee gaat . Een orchidee bloeit enorm lang.


Na de bloei kun je hem verzorgen. Knip de takjes terug net boven het. Ze komen in een breed scala van maten en kleuren en kunnen groeien in zowel warme als koude klimaten gelijk. Hoewel zorg voor een orchidee is niet per definitie moeilijk, moet u onderhouden passende niveaus van licht en vocht voor de orchidee te bloeien. Zo leer je in een handige video hoe je de orchidee moet knippen en hoe je hem moet verpotten.


Hoe vaak moet ik mijn orchidee water geven? Hoe verpot je orchideeën? Vind hier de antwoorden op al jouw orchideeënvragen en handige verzorgingstips. Als de orchidee is niet .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts