maandag 25 mei 2015

Buxus verplanten

Het herfstonderhoud van de tuin biedt de kans om gauw nog één en ander aan te planten. Bij steken bedoelen we hierbij de wortels tot een zekere grote laten. In het najaar (eind oktober) kan je dan de struik eruit halen . Na enkele jaren in een pot gestaan te hebben is de pot veelal gevuld met alleen nog wortels.


De planten gaan in kwaliteit achteruit en hebben steeds vaker water nodig. Verplanten naar een grotere pot met verse potgrond is dan zeker aan te raden.

Een buxus verplaatsen kan altij zolang je hem maar kletsnat houd in het begin en even niet snoeid. Ik heb buxussen in juli moeten verplanten met de temperatuur van nu en die ik gesnoeid heb heeft het niet gehaald en de ongesnoeide wel. In het begin gaf ik ze elke dag veel water en nu staan ze er nog mooi groen bij. Alle wintergroene struiken, dus ook buxus , kan je in het najaar verplanten. Meerjarige buxus verplanten.


Een seizoen van te voren plannen geeft vaak 1 kans op en succesvolle verplanting. Men steekt eerst de buxus voor een derde deel ruim om de plant . Hoi, wij kunnen via familie van ons een buxushaag krijgen die reeds een aantal jaren staat. Kan deze gewoon overgeplant worden of moeten we ergens op letten?

Aan de hand van deze kalender weet men in welke maand men buxus mag snoeien, bemesten, verplanten , enz. Zo kan u op ieder moment uw buxus optimaal verzorgen. De maanden van het jaar worden weergegeven van cijfer (januari) tot en met (december).


Moet hij mest hebben, en zo ja wat voor mest? Hallo, Wegens reorganisatie van onze tuin moeten een aantal buxusplanten verzet worden. Kan het kwaad dat de buxus een nachtje uit de grond blijft liggen ? Snoei ze meteen iets terug, om ze onder- en bovengronds in evenwicht te krijgen. Net overgeplante planten en bomen hebben veel water nodig.


Buxus verplanten in deze tijd? Meestal is de winter nat genoeg, maar is het voorjaar te droog dan drogen ze uit en is het verplanten mislukt. De grote buxuszuilen heb ik zojuist verplant naar de bijenstand. En toen ik daar toch was, heb ik de eerste 1narcissenbollen geplant voor dit najaar. Nog een paar honderd bollen te gaan, maar ik heb nog tijd tot eind oktober.


De kweeperenrum heb ik ook weer klaargemaakt. In een mooie glazen pot doe ik een . Een buxus wolkenhaag maak je door diverse buxus bollen van verschillende formaten strak tegen elkaar aan te planten en deze ook op deze manier te blijven knippen wat een zeer apart effect geeft. Tuinforum onderwerp: buxus verplanten. Bekijk alle reacties via groeninfo.


Zo kan men de bodem opnieuw verbeteren met compost of mest.

Het verplanten levert bovendien betere wortelstelsels op waardoor de plantjes bij het aanplanten beter zullen aanslaan. Ten slotte kan men de plantafstand beter aanpassen aan de gewenste . Wij hebben buxussen in pot staan. Nu vraag ik mij af of deze na een aantal jaar dienen verplant te worden of ze mogen blijven staan.


Misschien wordt de aarde te oud waardoor er te weinig voedingsstoffen aanwezig zijn. Wij geven wel gedurende de zomermaanden buxusmeststof. Gebruik voor het in- en verpotten van uw buxus een voldoende grote pot met onderaan drainagegaten zodat het overtollige water gemakkelijk kan wegvloeien.


Kies vervolgens een aangepaste potgrond. Niet alleen de bemesting maar vooral de structuur van de potgrond is daarbij van belang. Het grootste assortiment buxus van Nederland.


Vandaag buxus bestel overmorgen in huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts