vrijdag 19 september 2014

Grote bloempot vullen binnen

Inderdaad kleikorrelsonderin leggen. Dat scheelt echt in gewicht! DOe ik ook met grote bloempotten binnen.


Het is best een kunst om een bloempot of -bak zo te vullen dat je er lang van kan genieten en dat het er ook nog eens mooi uitziet. Potten voor binnen - en buitenplanten. Dit is belangrijk, zo kan na een grote regenbui, het teveel aan water wegstromen in de aarde.

Dit voorkomt dat de plant verdrinkt of gaat rotten. Fiberclay potten voor kamerplanten hebben vaak geen . Meer ideeën over Buiten potplanten, Potplanten en Tuinpotten. Ik heb nooit eerder een terras of balkon gehad maar nu ben ik dan eindelijk de trotse bezitter van een plaatsje, betegeld (en dat moet ook zo blijven). Eerst ga ik eens wat experimenteren met kleine eenjarige . Ik heb een mooie extra grote bloempot gekocht en deze wil ik opvullen met ongeveer drie orchideeen en deze in de kleine potjes laten.


Let op, de laatste reactie is ouder dan dagen. Welke plant in grote witte bloempot op terras?

Instructiefilmpje van groenstylist Romeo Sommers waarin hij laat zien hoe je een prachtige Capi Lux. Informatievideo over het inplanten van een plantenbak. Heeft iemand een tip om er bv.


Bestaan daar systemen voor? Gelukkig heb ik ook een megatuin dus die pot past hier perfect en ik vind hem ook prachtig, alleen moet ik hem nog vullen met iets. Een te grote pot kan er op zijn beurt weer voor zorgen dat het water te snel wegloopt, waardoor de plant uitdroogt. TS is een merk van Ter Steege. Alle potten binnen dit merk zijn gemaakt van kunststof gemixt met . Je hebt je prachtige nieuwe Ikala bloempot ontvangen en je wilt aan de slag gaan, maar hoe ga je eigenlijk te werk?


Vooral de afwatering is heel belangrijk want. Na de zomer worden bloembakken vaak opgeborgen. Jammer, want ze kunnen ook na de zomer mooi zijn. Hierdoor vermindert het aantal gietbeurten en blijven je planten gemakkelijker in conditie. Ontdek hier de winterse aanraders.


Dit is vooral interessant voor planten die in de volle zon staan, hanging baskets die op moeilijk te bereiken plaatsen hangen en terrasplanten die veel water verbruiken. In onderstaande video krijg je meer informatie over het vullen. Geen ruimte in de tuin voor al je favoriete planten?

Zo kun je potplanten het best planten, verpotten en verzorgen. Planten in pot zijn de oplossing. Zo heb ik het plan enkele ( grote ) bloembakken te plaatsen en deze te vullen met lage struiken, vaste planten. Tips en adviezen voor het aanplanten van uw plantenbak of bloempot.


Bloembakken zijn te vullen met tal van verschillende planten. Dat kan bijvoorbeeld met vrolijke. Let wel in extreme situaties zoals met veel wind of grote hitte of koude is het voor alle planten moeilijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts