woensdag 7 oktober 2015

Ceropegia woodii stekken

Meer plantjes zijn altijd welkom! En dat kan je ook super makkelijk zelf doen. Een van mijn favorieten. Het lantaarnplantje is een echte charmeur. Om de zoveel centimeter groeien er kleine hartvormige blaadjes aan een stengel die tot 90cm.


In mijn vorige blog over de avocado plant (of eigenlijk moet ik zeggen: boom), vertelde ik dat mijn plantenliefde begon bij het Pannenkoeken plantje.

Het eerste lantaarnplantjekocht . In deze video laat ik twee verschillende manieren zien waarop je dat kan doen! Het lijken net allemaal kleine hartjes aan de strengen van dit plantje. Hoe romantisch is het dus om deze plant aan een geliefde cadeau te doen? Maak ik meer kans wanneer ik de langste stengels afleid naar een potje met stekgrond dat ik er zou naast hangen en waar ik de stengels door en door zou begraven ? Omdat de planten snel groeien zijn stekken over het algemeen niet duur als ze worden aangeboden. Het gaat mij dus alleen om de grootte!


Deze kan men gemakkelijk stekken met een stukje van de stengel eraan en dat met goed succes.

Chinees lantaarnplantje. Het vormt, in de oksels van de sterk gemarmerde en vlezige blaadjes, kleine knolletjes. Die zitten trouwens ook in de potgrond.


Omdat het een echte vetplant is, moet u vooral 's winters . Ceropegia woodii is heel wat kleiner dan Ceropegia radicans. In een Haags tuincentrum zag ik er laatst een hele tafel vol mee. Mijn moeder heeft al zo lang ik me kan herinneren een . Adansonia digitata (Baobab) zaden. Gebruik daarbij bij voorkeur een stekpoeder zodat het stekje gemakkelijker wortel schiet en de wond beschermd is tegen schimmel.


De lange slierten kun je ook. Net als het zelf moestuinieren kun je ook dat zelf- gedaan, zelf-gekweekt gevoel krijgen door kamerplanten te vermeerderen en te stekken. Het stekken van de Pilea gaat makkelijk en is erg leuk om te doen, want zo kun je het plantje echt van stek tot volwassen plant zien groeien. Dit hangplantje is bij de meeste mensen bekend als Chinees lantaarnplantje.


Het is een apart soort plantje dat groeit uit ronde knolletjes in de . Mijn plant is meer dan meter lang ondertussen. Standplaats Verlangt veel zonlicht. De ceropegia komt oorspronkelijk.


Vermeerderen: Stekken van de ceropegia is niet heel moeilijk, het kost wel veel tijd en geduld.

Je kunt dit het beste in het .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts