maandag 28 juli 2014

Kussens maken met rits

This video is about Kussensloop met rits gemakkelijk snel zelf naaien, met veel praktische tips. Tip: Rits inzetten - Duration: 2:55. Zoals beloofd vandaag een tutorial over het naaien van een kussenhoes met een rits in de zijnaad.


Misschien schrikt het naaien van een rits je heel erg af, maar eigenlijk valt het best mee! En als de rits er eenmaal in zit is je kussen daarna heel snel klaar. Hier lees je hoe je een hoes maakt voor een .

Doordat we het op exact dezelfde afmeting als het kussen gaan maken , gaat het kussen wat meer tsja… uhm… poef staan. Stap 2: Leg de stukken stof met de juiste kanten op elkaar. Leg je rits ook op de stukken stof en markeer tot waar ze zal komen aan de voorkant.


Vorig jaar in oktober liet ik al vluchtig zien hoe je een kussen (tje) kunt maken met de naaimachine. Sindsdien heb ik niet stilgezeten, ook al heb ik sinds begin dit jaar geen naailes meer. Zo maak ik nu etuis voor mijn webwinkel én maakte ik een kussen voor in mijn IKEA kast. Dit kussen bestaat uit een . Je hebt de mogelijkheid om een kussen helemaal dicht te naaien, een rits zetten in een kussen of een kussen met een overslag.


Met al die creatieve bloggers te zien, kreeg ik toch ook terug zin om achter mijn naaimachine te kruipen en ik ben begonnen met kussenslopen voor in mijn zetel.

Maar ik heb niet genoeg stof gekocht, dus toch maar met rits. Meer ideeën over Naai kussens , Decoratieve kussens naaien en Rits instructie. Handige uitleg bij maken van kussensloop met paspel zonder rits.


Fleur je huis of tuin op met zelfgemaakte kussens in een stof van je eigen keuze! Deze kussenhoes is niet moeilijk om te naaien. Hij sluit met een envelopsluiting ( een overlap) op de achterkant en het is dus niet nodig om een rits of knopen te gebruiken. Een ideaal beginners project!


Als de runner in de weg zit (2) stop je even met stikken en doe je de rits een stukje open zodat de runner aan de andere kant van het naai voetje komt (3). De rits vastzetten, aan de tweede zijde. Deze week is het Extreme Caravan Makeover week! Samen met urbans and indians en Telegraaf Vrouw Magazine toverden we caravan Willy om tot beauty en maakten we verschillende filmpjes, die tezamen een complete workshop caravan pimpen vormen. Doe je de hele week tegoed aan onze tips en . Zo gebeurde het dat mijn schoonzusje een rits moest inzetten in een jurkje en dat vond ze toch best lastig.


Voor alle duidelijkhei ze is dit jaar begonnen met naailes. Het toeval wilde dat ik nog een onafgewerkt borduurstukje had liggen waar ik nog een kussenhoesje van wilde maken en daar moet . Werkwijze 1) Meet het kussen waarvoor je de kussensloop wilt gaan maken en meet nauwkeurig na. Als je wilt dat je kussen wat dikker in de hoes zit, neem de afmetingen voor je . Voor het tweede deel van gaan we de stappen doorlopen om zelf de kussenhoezen te maken.

Vandaag gaan we samen kussenslopen maken. DIY kussensloop , kussensloop naaien, naaien, hoes voor kussen , hoes voor kussens ,. Werkwijze Leeskussen : Werk van de lappen de onderkant af met een overlock of een zigzagsteek. Enkel de onderkant, de rest werken we straks af! Neem de buitenflap en leg de paspel bovenaan gelijk met de ran speld vast.


Naailes 4: Een KussenHoes Naaien. Geen gedoe met een sluiting dus nog! Want dat komt later wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts