vrijdag 22 juni 2018

Coniferen toppen

In principe kan je altijd te lange coniferen toppen , zelfs de meter zie jij zou willen is geen probleem voor de planten. Reken er wel op dat van boven gezien de bovenkant van de haag er na het toppen kaal uitziet, en het duurt wel even eer het weer gesloten raakt vanaf de zijkanten. Let bij het snoeien van coniferen er . Hoe kun je een lavendel snoeien?


Hallo allemaal,Toen we jaar geleden in ons huis kwamen wonen stond de voortuin vol verschillende coniferen. Op zich wel mooi, ik houd wel van veel b.

Vraag van Albert-Jan Visscher(1) en Martinus Tilburg (2) : Kun je mij laten weten wat de beste tijd is om coniferen te toppen ? Mijn buurman heeft op de erfafscheiding een meter brede en bijna meter hoge coniferenhaag staan en ik wil die graag op een redelijke hoogte terug toppen , maar volgens hen kan dat niet. Wat ik bedoel is: als coniferen meter hoog zijn en ik wil terug naar meter, valt dat . Eventueel kunt u met een snoeischaar de toppen van de conifeer eruit knippen om de gewenste hoogte te behouden. Het is zeker gewenst even te kijken naar wat voor een conifeer u heeft.


Staat er bij mij een coniferenhaag in de tuin, of gaat het om een ander soort conifeer ? Bij het snoeien is dat natuurlijk wel belangrijk . Ik woon al heel lang naast mijn buurvrouw, in het verleden hebben we het al eens gehad over de te grote coniferen in haar achtertuin.

Ze staan zeer dicht op elkaar en het is daarom volgens mij nooit de bedoeling geweest dat ze zo groot zouden worden. Omdat het best wel zacht weer is zou dit kunnen? Of moet ik me echt aan de snoeitijden houden? Jonge coniferen kan je uitstekend knippen en toppen , daarom zijn ze uitermate geschikt als haag.


Maar als de coniferen eenmaal bomen zijn geworden met een stam, dan kan je er nog steeds een stuk afzagen- inkorten, maar daarvan herstellen zal niet mee lukken. Uitzondering is de Taxus, die loopt na het afzagen. Nu zijn ze geleidelijk te hoog geworden en vangen daardoor teveel licht weg. Ik wil daarom de top eruit halen.


Het gaat in een aantal gevallen om coniferen die inmiddels . En ik wil ze dus op meter terugbrengen. Type klus: Bomen of struiken snoeien. Aantal te snoeien bomen: 2. Materiaal verzorgd door: De vakman. Eerste werkdag: De opdrachtgever is flexibel . Het beste beperkt u uzelf hierbij alleen tot het uitknijpen van dubbele toppen. Platgroeiende coniferen kunnen ingekort worden door de takken diep weg te knippen.


Het is de bedoeling dat andere takken over de snoeiplaats heen groeien.

Deze mogen echter nooit met de snoeischaar langs de buitenkant recht afgesnoeid . Regelmatig snoeien is de hoofdzaak. De strakste vorm wordt bereikt door de coniferen van begin af aan te scheren. Veel coniferen lopen slecht uit op oud hout. Met een scherp mes of een (elektrische) heggeschaar worden de toppen van de twijgen verwijder die zich daarna weer verder zullen vertakken. Uw coniferen snoeien vereist een stel groene vingers, een scherpe heggenschaar en een beetje informatie.


Voor alle informatie over coniferen toppen kijkt u hier! Om de plant een mooie vorm te laten houden, moet je regelmatig snoeien. Coniferen snoeien: wanneer, hoe en meer.


De twijgen van de toppen kunnen het beste verwijderd worden met een heggenschaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts