maandag 26 februari 2018

Grote kamerplanten ikea

Deze houden het lang uit, dus geen groene vingers nodig! Bekijk aloë vera, of de cactus in groot en klein. We hebben potten van keramiek, planten in pot en smaakvolle kunstplanten, allemaal voor betaalbare prijzen. Grote kamerplanten kopen doet u online in de webshop van Fleurdirect. Het meest complete assortiment.


Ondanks dat er veel planten niet waren, ging ik toch met een mooie buit naar huis.

De kindjes waren flink, daarom mochten ze bij de uitgang even lekker genieten van een ijsje! Tot grote vreugde van de middelste. Hij was al een paar dagen aan het vragen wanneer het eindelijk zomer was . Heb je schoenen die je niet meer draagt?


Op Marktplaats zijn ze zo verkocht. Tip: geen enkele plant kan tegen tocht en grote temperatuurschommelingen. Is het buiten erg koud als je een plant koopt, pak hem dan in als je hem gaat vervoeren.


En zet hem binnen nooit op de tocht! Een uitgebreide lijst van kamerplanten die de lucht zuiveren.

Lucht dus vooral regelmatig je huis en neem planten voor de gezellighei zuurstof, goede Feng Shui, een stukje natuur in huis, voor de mooi en om droge lucht tegen te gaan. Ik rij nu net weg van de Ikea en heb nrs en gehaald :). Een hele grote Euphorbia, alhoewel technisch gezien geen cactus, spreekt me erg aan, maar tijdens mijn zoektocht kwam ik meer leuks tegen.


Koop of Verkoop palm op Marktplaats. Gevraagd: Ikea Sinnerlig bloempot. Te koop gevraagd: de grote en de kleine bloempot van de ikea sinnerlig lijn. Het gaat om de bloempot met de balvorm aan de bovenkant,. De Areca palm gaat pas bloeien wanneer de plant een bepaalde leeftijd en hoogte heeft bereikt.


Exemplaren voor in de woonkamer zullen dit stadium niet behalen. In de natuur heeft de Areca grote geelgroene bloemen gevuld met honderden zaden. Wij hebben ramen tot aan de grond en alle grote planten zijn tot nu toe binnen een paar maanden dood.


Een staat bij het raam en die groeit als kool. Mijn basilicumplanten hangen er altijd bij alsof het een drap pesto is en mijn muntplanten zitten binnen de kortste keer vol gore luizen. Ik heb zelf twee cactussen van Ikea en wat ik zo leuk vind aan cactussen is dat je ontzettend veel verschillende soorten hebt.


De Dracaena is een makkelijke grote kamerplant. Kunstplanten worden steeds vaker gebruikt. Voor kunstplanten heb je geen groene vingers nodig, want het grote voordeel van deze nepplanten is dat ze geen onderhoud nodig hebben. Je hoeft de kunstplant alleen af en toe afnemen met een stofdoek of een licht vochtige doek.


Ikea geeft aan dat ook hun planten voor het overgrote deel van Nederlandse kwekerijen komen.

Na even doorvragen komen ze dan ook met een naam op de proppen: Bunnik Plants. Ook zij wijden een webpagina aan milieu waarop ze schrijven dat ze zoveel mogelijk water- en energieneutraal proberen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts