maandag 2 september 2019

Kraaien schieten tips

Kraaienjacht is het gehele jaar door goed mogelijk, hierbij hoop ik u een aantal tips te kunnen geven die je kunt gebruiken bij de jacht op de zwarte. Ga je later in de morgen dan zijn de groepen bij elkaar en schiet je een keer, dan laten ze zich de hele dag niet meer zien en heb je alle inspanningen voor . Het betreft hier een landelijke vrijstelling. Een jager kan gedurende het gehele jaar van dit middel gebruik maken met toestemming jachtaktehouder.


Maar als je onderstaande tips in acht neemt zijn je kansen voor succes aanzienlijk groter.

Observeer voor een langere tijd (enkele dagen tot weken) de vluchtlijnen en vreet plaatsen van de kraaien. Is er bijvoorbeeld een singeltje of een solitaire eik waar de kraaien vaak overheen vliegen? Op verzoek - dit maal - een langere en meer complete reportage. Met de hartelijke dank aan. De Odijkse teler Miltenburg mag van de gemeente een kanon inzetten om kraaien uit zijn boomgaard.


Ik was met stomheid geslagen toen ik het zag,de man schiet bewust op de kraaien omdat de kraaien zijn auto onder poepen! Ik weet dit omdat ik hem hierop heb aangesproken en dat ik het geen manier van doen vond.

Gerrit Jansen: Buizerd kan kraai wel schieten. Natuurlijk is de buizerd veel sterker dan een zwarte kraai , maar de roofvogel is niet snel en de kraai weet heel goed hoe ver hij kan gaan. Ook eksters tonen weinig respect voor onze . Ga je de schuilhut verlaten en ze zien je, dan moet je vooral niet meer op kraaien schieten die in de buurt komen, want ook dat is dan voor hen een relatie met gevaar . Jager Tok Poortvliet uit Soest publiceerde vorige week een video waarin is te zien is hoe hij op Walcheren een boer helpt bij het afschieten van kraaien. Met behulp van lokvogels en -fluit schiet Poortvliet in enkel uren kraaien en kauwen. Op de vogels mag het hele jaar worden gejaagd.


Wij hadden ook enorme overlast van kraaien en nadat we voor duizenden! De lente zit weer in de lucht en de kraaien en kauwen zijn ook weer terug. Dus toen op een gegeven moment kregen wij de tip van een jager dat we een lokkooi moesten neerzetten met een nestje (kippen)eieren erin, en dat heeft gewerkt.


Kraaien mag je wel schieten , roeken en kauwen niet. Ik meen dat hier andere regels voor gelden, weet het alleen niet zeker. Vandaar de vraag of er ook een AKTE nodig is, om op EIGEN TERREIN, ten behoeve van SCHADEBESCHERMING aan gewassen, KRAAIEN af te schieten , door middel van een LUCHTBUKS?


Ik wil hierbij dus nogmaals benadrukken . Ik heb een nieuwe buks gekocht om van die zwarte vogels van het dak te schieten , koutjes ofzo, lijken een beetje op raven. Alleen steeds als ik naar buiten kom met die buks vliegen ze weg alsof ze weten wat een buks is.

En heeft er nog iemand een tip om ze makkelijk te grazen te . Een landbouwer met jachtverlof mag meer dan de meeste jachtrechthouders weten,hij mag bijvoorbeeld een heel jaar rechtbekken schieten op eenvoudige. Zo ja, moeten we dan eigenlijk de kraaien , eksters en eventueel kauwen en Vlaamse gaai die tijdens een correct gemelde bestrijding worden . Hallo Ik heb zwaar overlast van zwarte kraaien ! Ik heb een stuk in de achtertuin netjes afgezet met hek en gaas, leuk nachthokje erin, maar het is van boven gewoon open. Nu heb ik dus heel erg last van zwarte kraaien , die komen dus lekker op het voer af, en gaan nu ook al het nachthok in, dus ben bang . Dat boek zal ik zeker eens lezen. Kauwen zullen het idd ook kunnen zijn, dat zeiden ze zaterdag ook. Ik vond het ook vreemd waarom je kraaien (bv) moet weren uit de tuin, zij hebben ook eten nodig é. Ik zal dus wachten met de andere vetbollen tot het kouder is.


Pro Attract Imperator Lay Down Camouflage ligstoel voor de kleinwildjacht. Schieten gebeurd van uit een zithouding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts