maandag 23 september 2019

Kraaien schieten belgie

Christian Duchatteau, wij moeten elkaar nog kennen van Helicon Velp. En zo niet, dan nog hele leuke. Kraaien , roeken, kauwen, gaaien en eksters behoren allen tot één grote familie. Ze helpen het insectenbestand in te tomen en overleven zelfs in de meest barre omstandigheden.


Deze bonte familie heeft een erg uitgebreid dieet. Insecten, eieren, slakken en zelfs jonge vogels of zoogdieren slokken ze probleemloos naar .

Lees de voorwaarden voor bestrijding van kraaiachtigen en de . Ga je later in de morgen dan zijn de groepen bij elkaar en schiet je een keer, dan laten ze zich de hele dag niet meer zien en heb je alle inspanningen voor niets gedaan. Verder is de beste tijd om kraaien te bejagen de maanden juli, augustus en september, dan zijn de jonge kraaien net uitgevlogen, deze hebben dan nog. Ik was met stomheid geslagen toen ik het zag,de man schiet bewust op de kraaien omdat de kraaien zijn auto onder poepen!


Ik weet dit omdat ik hem hierop heb aangesproken en dat ik het geen manier van doen vond. Elk jaar vraagt de Koninklijke Belgische Duivenliefhebbersbond zijn leden om alle reisduiven in Vlaanderen en Wallonië op te hokken rond eind december. Een belangrijke randvoorwaarde om verwilderde duiven te schieten is dat de wapenwetgeving verplicht dat men een wettige reden heeft vooraleer . Er zijn in Vlaanderen wellicht geen plaatsen te vinden waar er geen kraaien te zien zijn.


Een ondersoort de bonte kraai (Corvus corone corvix), leeft vooral in Schotland en Polen.

Was enkele tientallen jaren gelden hier in de. In de eerste helft van de 20° eeuw is hij uit België verdwenen. Na de herintroductie van enkele . Deze vogels zijn immers beschermd door de Europese Vogelrichtlijn. Een drastische maatregel als . België werden gering gaf aan dat er 2terugmeldingen waren ().


In slechts gevallen was de afstand tussen de plaats waar de kraai werd geringd en de plaats waar ze werd teruggemeld groter dan km, wat het sedentaire karakter van de . Vorig jaar kregen de jagers hier toestemming om er een (groot) aantal af te schieten. Ja echte rotbeesten zijn het ,hier gelukkig niet veel last van,er zijn er in Belgie eigenlijk niet echt veel denk ik. En als je denkt dat in Belgïe niet zo veel kraaien zitten. Ik heb een vraag over het schieten op vogels bij ons in de wijk. Op de huizen, in de bomen.


Het betreft hier een landelijke vrijstelling. Een jager kan gedurende het gehele jaar van dit middel gebruik maken met toestemming jachtaktehouder. Maar mijn maten van de jachtvereniging mogen wel op vraag van landbouwers kraaien verdelgen. Waarom mag ik dan niet met mijn vrij te verkrijgen wapen op dat irritante koppel kraaien schieten in mijn tuin?


Een celstraf vind ik toch te zwaar, hoor. Melsbroek, Goetsenhoven, Koksijde en Peer (Kleine Brogel), van het militaire schietterrein Houthalen-Helchteren en .

Bestrijdingsmodaliteiten Ekster De bestrijdingsactiviteiten tegenover de ekster kunnen enkel worden uitgevoerd met behulp van de volgende middelen: 1° vuurwapens en munitie die voldoen . Het zal je wel lukken om passant - kraaien te schieten , maar ik ben er hoe langer hoe minder voorstander van als je natuurlijke dekking kan gebruiken. De kleding is heel simpel. Ook deze bokken worden niet . KESSEL-LO - Het Sportpleinpad aan de sportterreinen langs de Diestsesteenweg in Kessel-Lo is afgesloten voor voetgangers en fietsers. Niet langer veilig, klinkt het bij de Leuvense politie.


Vreemd genoeg zijn het deze keer geen dieven of overvallers die de mensen belagen, maar wel een koppel . Kniptang meenemen, gat maken in afrastering en dan terugkeer naar de vrijheid fotograferen. Of mss loslaten en neerschieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts