maandag 23 september 2019

Kuilen in gazon opvullen

Je gazon ziet er best ok uit, maar hier en daar zie je kuilen , gaten en een andere grasssoort waar je. Het Online Warenhuis voor al uw Tuin. Het wel en wee van het gazon in onze tuin.


De functie van een gazon. Mengsel voor speelgazon en siergazon. Onderhoud gazon en hulpmiddelen.

Ontstaan er oneffenheden of zelfs kuilen in het gazon , dan kan dit door dressen verholpen worden. Beter even wachten hoe het zich gaat vastleggen en dan de grootste problemen aanpakken. Dan nog zou ik echt alleen de grootste afwijkingen aanpakken tenzij je het belangrijk vind dat alles waterpas ligt. Als je gazon echt gesetteld is dan is een bult of kuil wegwerken niet zo moeilijk. Gazon bijvullen met zand?


Ik heb al jaren veel last van oneffenheden in het gazon. Het gazon is niet erg vlak en er zitten veel kuilen (kuiltjes in). Aan de ene kant komt dat doo.

Deze keuze kun je maken op basis van de staat van het gazon. Indien de grond erg ongelijk is, kun je het gazon beter compleet vervangen. Ook kuilen kun je vaak wel weer bijvullen. Kijk dan eens bij gazon draineren.


Als ik met de maaier over het grasveld rijd krijg ik door verzakkingen en kuilen in het gras kale plekken in het gras. Dressen is niets anders dan goede en fijngemaakte tuingrond over het gazon uitspreiden. Dit egaal uitspreiden kan eenvoudigweg met de achterkant van een hark plaatsvinden. Ik heb veschillende kuilen in mijn gazon. Zijn er diepe kuiltjes.


Een kennis van komt altijd een zak met kompost van mijn komposthoop afhalen vermengt dat met grond (half of half) en vult daar de gaten mee op. Strooi indien nodig een mosdodend middel over het gazon. Na enkele dagen kan je het dode mos uit het gazon harken. Afgestorven gras, mos en maairesten kan je eventueel verwijderen met een verticuteermachine. Maak de ondergrond een beetje los en luchtig met een hark.


Vul kuilen of oneffenheden op met dunne. Ligt je oude gazon er wat sjofel bij? Droom je van een frisgroene, malse grasmat, maar heb je geen zin om je gazon opnieuw aan te leggen?

Geen noo je hoeft niet alles om te spitten om je gazon te renoveren. Spring naar De lage plekken opvullen - Als je een groter stuk behandelt, gebruik dan een gazonroller met wat gewicht. Geef de grond lichtjes water om deze nog compacter te maken.


Minstens een paar dagen, liefst een week of . Mijn gazon is een groot maanlandschap. Nu wil ik dit graag mooi egaal maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Nu las ik dat ik deze kan opvullen met fijne tuinaarde. Hiervoor eerst maaien en verticuteren?


Ik vind dit een goed bericht. U heeft een groot gat in uw tuin en die wilt u opvullen. Gaten of hoogteverschillen in uw tuin kunt u opvullen met verrijkte teelaarde om weer een mooi en egaal oppervlak te krijgen.


Het is kant en klare teelaarde en te gebruiken voor opvullen van bodems en het uitvlakken van een nieuw aan te leggen gazon. Als het echt goed zichtbaar is, dan is het vaak meer dan enkele cm. Wil je dit goed en snel herstellen, steek dan de graszoden er van af, op de te lage plek, vul wat grond uit de tuin aan en plaats de graszoden weer terug.


Hierna even goed aantrappen en water geven. Ook kan je de kuilen opvullen met grond uit je tuin en . Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem alleen is het in mijn geval een zeer jong gazon en nog luchtig om op te lopen. Vaak hebben gazons kuilen , kieren en een “holle” ligging, die kuilen en kieren kun je nu egaliseren met een mengsel van bemeste tuinaarde en zandige compost.


Vervolgens worden de slechte plekken doorgezaaid . Iedereen wil een mooi gazon ,maar hoe krijg je een mooi gazon en hoe hou je het mooi. Hier tips voor een mooi gazon Maart de maand om wat aan het gazon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts