donderdag 14 november 2019

Dragon fruit recept

Meer ideeën over Tropische desserts en Veganistische recepten. Het lekkerste foodblog van Nederland met makkelijke en gezonde recepten. Benieuwd naar lekkere recepten gemaakt met dragon fruit ? Dragon fruit zit vol met vitaminen en vezels en is ook nog eens lekker!


Recept : Drakenfruit Smoothie.

Onze foodblogger Fredi Honnef kwam op De Bazaar voor het eerst in aanraking met Drakenfruit (= Pitahaya) en werd verliefd op de kleur en smaak. Ze maakte er een goede vitamine smoothie van die je goed kan gebruiken nu de gure dagen voor de deur staan. Je kan haar recept ook lezen . In Bali eet ik veel acai bowls. En echt een health boost. Ik heb nu eindelijk het perfecte acai bowl recept gevonden.


Ik waan me weer in Bali. Voor meer informatie en een ander dragonfruit recept : klik hier.

Een super makkelijke fruitsalade, ziet er mega fancy uit, is klaar in een handomdraai en je zet toch iets moois op tafel. Ingrediënten: (voor personen). Dit is zo`n prachtige smoothie, een apart receptje waard.


De verfijnde smaak en textuur van de pitaya (drakenvrucht, dragonfruit ), met een beetje kokos erbij. Wanneer je geen Dragonfruit met rood vruchtvlees gebruikt kun je wat rode kleurstof aan de puree toevoegen. Wil je liever een zoetere jelly? Geen probleem pas het recept aan door gewoon net zoveel suiker toe te voegen als jij lekker vindt. Dragon Fruit Jelly: Doe Dragonfruit -puree met dl water in . Het is meer in mijn serie “een basis recept voor een power Breakfast”!


Deze Keer ben ik bereid een exotische Ontbijt optie voor u, de heerlijke smaak van de zomer. In Hawaii en in Californië, Pitaya waren Kommen, zo was ik . In All-day breakfast deelde ik al een recept voor een açaibowl (met smoothiebowl -variatie) en in All-day bowls volgde een tropische aloha bowl met mango en framboos. In Miami ontdekte ik vorig jaar nog iets anders: de knalroze pitaya bowl, ook weleens dragon bowl genoemd. Hier nog niet zo beken . Pitaya, of ook wel Pitahaya kennen we het beste als dragonfruit.


Wellicht de mooiste vrucht op aarde.

Wat veel mensen alleen niet weten is dat er naast de witte ook een roze variant is. Deze is vele malen smaakvoller en vitamine rijker. De Pitaya uit Vietnam zit vol antioxidanten, vitamines, magnesium en andere mineralen. Omdat er nog steeds een griepgolf heerst in Nederlan is het natuurlijk belangrijk om wat extra vitamientjes tot je te nemen. En dan is het maken van een sapje met verschillende groente en fruit , een goed idee om je lichaam in keer een boost te geven.


Daarom deel ik vandaag dit verassende recept met een van de . Hoe exotisch wil je het hebben? Deze dragon fruit bowl met ananas, aardbeien en kokoswater, zou zeker niet misstaan op een tropisch eiland. Lepel het direct in je mon snijd het in partjes zoals bij een appel of gebruik het vruchtvlees in een van onderstaande recepten.


Vooral koud smaakt drakenfruit heerlijk. Je kunt het in de koelkast bewaren. Eet nooit de schil van deze vrucht. De schil is niet eetbaar en kan maagkrampen veroorzaken. Drakenfruit is dus niet een soort mythish wapen dat draken kan verslaan, nee, het is een fruitsoort die fel rood gekleurd is en slierten heeft, waardoor het op iets draak-achtigs lijkt Internationaal wordt het dragon fruit genoem dus dat van die draak is geen Nederlands hersenspinsel.


En toegegeven: de naam is . In de fruitboxen voor thuis zit elke week een andere exotische verrassing, zoals ook de pitahaya (ook wel drakenfruit genoemd). De pitahaya smaakt lekker in combinatie met wat zoeter fruit, zoals aardbeien en het kokoswater geeft deze smoothie een lekkere twist! Door de toevoeging van aardbeien . Maar natuurlijk deel ik wel mijn recept ! Bereiding: Schil de dragon fruit en snijd in blokjes.


Doe dit, samen met de rest van de . Persoonlijk ken ik deze vrucht. We nemen magere yoghurt . Snij de twee pitahaya`s in de lengte in tweeën. Hol de vier helften uit met een lepel.


Snij vervolgens het vruchtvlees in kleine blokjes. Meng in een kom de roomkaas met de mayonaise, de chili saus en de crème fraiçhe. Voeg het roomkaas mengsel bij de druiven, .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts