woensdag 9 oktober 2019

Kat doden eigen terrein

Hond vermoord kat op eigen terrein. Als het voorval op de openbare weg of eigen terrein van de katteneigenaar had plaatsgevonden dan stond men wel sterker en had men mogelijk recht op. Er moeten meer bewijsbare doden vallen voordat een hond kan worden afgemaakt of beter opgesloten. Nee helaas niet volgens de wet.


Het is toegestaan honden en katten te doden op eigen grond. Als je moedwillig een emmer water over de kat gooide met de bedoeling deze van je terrein te verjagen en ze breekt hierdoor wat, zou dat eerder kunnen vallen onder dierenmishandeling.

Ongeacht waar of op wiens terrein. Hij neemt dobermann honden om zijn terrein te bewaken. Maar nu heeft ie dan wel geen boeven meer op zijn terrein , maar wel vele dode katten , want die worden door deze honden dood gebeten of anders wel zwaar verwond. Dit zijn katten van mensen uit de buurt en deze zijn nu dus heel erg boos en vinden dat mijn . En sowieso is een pijl en.


Ooit pas bij ( geloof het of niet) buks kogel de kat zover gekregen dat ie dood ging, hangende aan de schutting waar ie nog overheen wilde kruipen. Alleen wanneer mishandeling aangetoond kon worden overtrad je de wet. Vanaf vandaag is bij wet vastgelegd dat eigenaren van een kat of hond hun huisdier niet meer mogen doden. Vreemd genoeg geldt deze .

Dus schijnbaar zijn veel eigenaren niet bereidt om hun kat op eigen terrein te houden. Ik vind het ronduit asociaal dat. Dat is dus helemaal niet waar.


Maar de eerlijke weg zal iets minder makkelijk zijn dan jezelf nog lager te verlagen dan de overlastveroorzakende katteneigenaar door het dier te doden. Nu loopt deze buurvrouw tegen iedereen te verkondigen dat mijn hond haar lieve kat zomaar heeft doodgebeten en wat mij nog het meest irriteert, dat ik de. Verzekeringsexperts hier?


Vangen van katten strafbaar ? Het lijkt me niet dat dieren vangen op eigen terrein strafbaar zou zijn. Wat betreft het wegbrengen van de dieren. Het kan dus wel, alleen de buren zijn zo eigenwijs of lui dat ze daar zelf niet aan beginnen, de vissen uit de vijver worden opgevreten, de vogeltjes uit de nestjes worden gepakt,.


Bovendien is het aantal doodgereden binnenkatten beperkt tot dat ene exemplaar dat door het baasje in de eigen garage werd aangereden. Ook zal de kat minder snel last hebben van wormen, vlooien, teken. De achtertuin is prive terrein en daar mag de hond van uw buurman rustig los lopen, uw kat niet.


Honden en katten kunnen niet wederrechtelijk handelen en je eigen hond in je eigen omheinde tuin laten loslopen is niet strafbaar gesteld. De kat valt en de honden bijten het beestje dood. Gelukkig is hier nu een eenduidige wetgeving over: het is toegestaan om uw kat , hon of ander huisdier te begraven in eigen tuin of op eigen terrein als aan een aantal regels wordt voldaan.


Uw huisdier mag niet gestorven zijn aan een op mens- of dier overdraagbare ziekte. Het graf moet een minimale .

Natuurlijk kun je gewoon je honden in je eigen tuin laten lopen. Hoe wisten de buren eigenlijk dat jouw honden dit gedaan hebben? Lijkt me dat je dat niet rond verteld? Hallo allemaal, Ik heb een vraagje in verband met burgerlijke aansprakelijkheid. Mag men een poesje van maanden niet meer in de eigen tuin begraven?


Anderen gaan zo ver niet, maar kunnen deze vorm van eigenrichting wel billijken. Moet de eigenaar van de naburige percelen gewoon dulden dat de katten op zijn terrein komen? Op die vraag geeft dit vonnis antwoord. Het vonnis is waarschijnlijk het enige waarin de . Het is immers niet verboden om de hond op eigen (afgesloten) terrein zonder supervisie buiten te laten. Moeten alle hondeneigenaren dan hun hond . Als je de kat binnen óf op eigen terrein houdt is er verder niets aan de hand.


Mijn honden zijn ook jagers, als ik ze los laat zullen ze jouw kat misschien doodbijten. Ben ik, als eigenaar van de hon wel aansprakelijk voor ondanks dat honden roofdieren zijn, net als katten. Het zou, van de andere kant . Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een gebrek aan opvoeding en oplettendheid vindt als honden die aan de lijn zitten, een kat dood kunnen bijten.


JOUW terrein JOUW dier vermoorden. Ik ken van eerste hand een verhaal waarbij een kat op andermans balkon kwam en door de hond daar doodgebeten wer dit had geen gevolgen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts