donderdag 20 december 2018

Kleine beestjes in huis

Veel kleine zwarte beestjes in huis zijn onschadelijk en doen weinig kwaad. Wat wel een vervelend insect is, is de bedwants. De bedwants zullen we in dit artikel behandelen. U kent het wel, er lopen kleine zwarte beestjes in huis.


U denkt ach, het is zomer en ik heb de deur open laten staan, ze gaan vanzelf weer weg. En dit kan ook helemaal geen kwaad.

Dat zijn geen bedwantsen, maar larfjes van de tapijtkever. Tapijtkevers zijn heel kleine kevertjes die leven van stuifmeel van bloemen. De larfjes die daaruit komen leven van organisch materiaal, zoals . Sinds een paar maanden heb ik hele kleine beestjes gespot op mijn kamer. Ik heb ze nog nooit eerder gezien (ik woon hier al jaar) en het zijn er maar weinig (maximaal tien ofzo). Ze zijn heel klein (1-2mm), en daardoor erg lastig te identificeren of een foto van te maken.


Elke dag lopen we wel eens met een doek er langs om de beestjes te verwijderen, maar ze blijven terugkomen. Kruipende insecten herkennen.

Wij hebben destijds het huis laten desinfecteren door de gemeente. Hieronder vindt u eerst het rijtje met kruipende insecten die over het algemeen direct herkend worden. Daarna komen de veelal onherkenbare insecten aan bod die regelmatig in huis aangetroffen worden. Ondervindt u geen huidirritatie, maar ziet u wel veel kleine beestjes ( 1-mm ) met een grote kop en geribbeld ( iets groter ) achterlijf?


De aanwezigheid van stofluizen heeft meestal te maken met een te hoge luchtvochtigheid in huis. Ze kunnen dus bestreden worden door droog . Ik heb beestjes aangetroffen die eigenlijk te klein zijn om te beschrijven, waardoor ik niet kan achterhalen wat het zou kunnen zijn. En als je in een rijtjeshuis woont, dan heb je kans dat de rest van het rijtje mee moet doen, anders blijven ze komen (informeer eens bij buren of die er ook last van hebben). Ik heb in onze slaapkamer soms last van kleine beestjes.


Heb soms ook hele kleine beestjes op de muur met een rond lijfje en echt een duidelijke kop. Nooit over nagedacht dat dat. Ik kom die kleine harige beestjes ook wel eens tegen in ons huis.


Ik denk een stuk of per . De laatste tijd hebben wij veel last van kleine beestjes die in de keuken kasten lopen. Ze zitten in meel, rijst en suiker enz. Het is ook wel eens gebeurd dat ik een pak rijst meenam uit de supermarkt en deze kleine kruipende insecten aanwezig waren. Ik heb geprobeerd de kasten schoon te maken met .

Ben jij een schoonmaakfreak en is het huis van een ander altijd smeriger? Onderzoek wijst uit dat er gemiddel hou je vast. En of je elke dag je poetslap erbij pakt of niet, maakt helemaal niets uit. Bij de gemeente reiniging kun je wegenzout halen, doe dit in kleine potjes en zet dit in huis neer. Heeft het zelfde effect als een vochtvreter.


Binnenshuis komen ze voor in matrassen, rieten meubelen, boeken en afgewerkte spaanplaten. Wanneer deze soort voorkomt in een woning dan is dit een teken dat het er te vochtig is en waarschijnlijk niet goed geventileerd. In alle uithoeken van je huis wemelt het van het ongedierte. Amerikaanse wetenschappers hebben huizen in North-Carolina doorzocht om erachter te komen met wie we allemaal samenwonen.


Ze vonden gemiddeld meer dan 1soorten ongedierte in ieder huis. Kleine , zwarte, springende insecten in huis ? Deze kleine beestjes vermaken zich opperbest in onze . Oh nee, dit zijn vlooien. Waarschijnlijk binnen gebracht door jouw trouwe viervoeter vanop zijn ontdekkingstochten. Vlooien, net zoals andere insecten, worden best vermeden.


Ze zijn één van de meest voorkomende en vervelendste plaaginsecten. Zowel zilvervisjes als papiervisjes hebben fijne, glanzende schubben. Kenmerkend voor de kruipende insecten zijn drie staartachtige draden en twee lange antennes.


Ook zijn de beestjes allebei actief in het donker. Krioelende wormpjes in kastjes en vreemde beestjes kunnen in huis een zeer onsmakelijk gevoel geven. De meelmot is een klein vlinderachtig diertje met een spanwijdte van circa twee tot drie centimeter (lit.3).


Die moet je ook niet in je huis willen, begrijp ik. Wij hadden ook kleine zwarte kevertjes in huis vorig jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts