dinsdag 14 mei 2019

Riet verwijderen roundup

Riet is een plant die vaak bij plassen en sloten voorkomt. Vaak wordt het bewust gebruikt bij sier- of visvijvers omdat het een goede filterende werking heeft. Het gebruik van riet in de vijver (rietfilter), zorgt ervoor dat de . Bamboe staat gekend als een woekerende plant.


Meer info over de soorten bamboe en het verwijderen van bamboe leest u hieronder. Inderdaad een lastige klus !

Zal je vertellen hoe ik mijn bamboe ben kwijt geraakt: - met de . Krijg je bamboe kapot met roundup? Dat kun je allicht proberen, alles bij de grond afknippen en de bamboe een lading roundup voeren. Hoe zorg je er voor dat je vijver niet dichtgroeit? En hoe kun je riet zo effectief mogelijk verwijderen ? In onze tuin staat aardig wat riet (door voorgaande bewoners geplant) en dit wilde ik graag verwijderen om voor wat anders te vervangen,.


Ik zou dit riet graag weg hebben uit de tuin, maar ik vrees dat ik nooit de wortelstokken ga kunnen verwijderen. Je kan spuiten met roundup pas op met wind alles wat je raakt gaat vanuit de wortel dood.

Mijn vader heeft recentelijk een bamboeprobleem opgelost door herhaaldelijk (ik denk een tal keer) met round up te behandelen. Vader is zeer nature-minded en zal dan ook enkel in uiterste nood naar chemische bestrijdingsmiddelen grijpen. Is nu toch al enkele maanden bamboe-vrij.


De vorige bewoners hebben bamboe in de tuin geha deze is doorgewoekerd naar mijn tuin en diverse buren, erg lastig te verwijderen. Wellicht zijn er nog betere methoden, ik hoor dat graag. Via deze site ben ik ook Clear up schuim van Bayer gaan gebruiken, is stukken goedkoper dan Round up.


Het schuim is goed te doseren door het rietje, daardoor beschadig je andere planten die in de buurt staan niet. Ik laat de bamboe eerst dood gaan, daarna graaf ik het allemaal uit. Ik heb een gesprek gehad met de buurman en hem verzocht om die bamboestruiken te verwijderen om verdere overlast en schade te stoppen.


Hij zou een deskundige raadplegen, maar gaf tevens aan dat het zijn probleem niet was. Als we last hadden moesten we de wortels maar doorzagen en hij . Bestrijding van riet in cultuurgewas- sen wordt afgeraden in. Om een goede aanslag van het jonge gras te verkrijgen is het nodig om het bespoten gras af te maaien en te verwijderen.


Roundup ECON 4op te lossen in liter water). Zal wel diep moeten vrees ik, tenminste bij mij in de tuin zit ook altijd nog riet , ik heb ooit geprobeerd de wortels te verwijderen maar die zaten veel te diep. Ik pluk het nu elke keer weer af in de.


In geval van de bamboe, volstaat het om de halmen tot tegen de grond te verwijderen , zodat er geen fotosynthese meer kan ontstaan.

De knoppen die nu tevoorschijn komen – slapende knoppen genoemd – moeten telkens opnieuw verwijderd worden tot er geen halmpje meer tevoorschijn komt. Er trad eerder hergroei op. U kan de bamboe spuiten met clear up of round-up. Deze twee middelen werken hetzelfde, maar zijn alleen van twee verschillende merken. Het is daarbij erg belangrijk de kluit van bamboe geheel te verwijderen.


Kleine stukjes van enkele centimeters die achterblijven, kunnen zich in korte tijd weer ontwikkelen tot een nieuwe plant. Om ook dit probleem te omzeilen wordt wel eens een behandeling met Round-up (glyfosaat) toegepast, enige . Alphen aan den Rijn - Deze planten zijn een ware plaag in Nederland en daarbuiten. Het is heel moeilijk uit roeien, bij sommige soorten groeien de wortels tot wel twee meter diep.


Er zijn allerlei oplossingen te bedenken en ik denk dat herhaaldelijk maaien en het restafval gelijk te verwijderen de . Graag zou ik willen weten of jullie al een oplossing hadden voor het verwijderen van riet. Wij willen er ook graag vanaf maar we weten niet hoe! Volgend jaar als het ongeveer cm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts