woensdag 24 oktober 2018

Plantenfilter maken tekening

Wil een planten filter gaan maken zie foto van deze bloembak maar hoe moet ik deze nu aansluiten ? Is het beter via een wandskimmen en dan via een extra pomp ? Of gewoon achter het bestaande filter ? Kan mij ieman een tekening sturen alle ideen zijn welkom. Bovenaan het planten filter zou ik een overloop maken waarlangs het water terug in de vijver loopt.

Ik heb wel gelezen dat het upflow principe meer onderhoud vergt dan. Op de fotoos heb ik een tekening gemaakt. Wat zijn jullie bedenkingen hierbij ? Het plantenfilter zelf kan zeer eenvoudig gemaakt worden. De bedoeling van deze pagina is de lezer geïnteresseerd te maken voor de materie en uitleg te geven over de werking van planten op onze waterkwaliteit.


Plantenfilter na het statisch en bewegend bed filter van Spierings. Alles op lucht doormiddel van het.

Hallo mede boarders, na het karpervirus,is nu ook het koivirus overgeslagen op mij. Mijn vraag is,heeft er iemand een goede overzichtelijke tekening voor mij hoe je een plantenfilter kunt maken ? Dus hoe je het beste aansluit,hoeveel . Is het dan echt wel nodig om aan die kant nog een invoer te hebben? Of kan ik die net zo goed laten vervallen? Koivijver met plantenfilter van Paul. De aanleg en het gebruik van een helofytenfilter ( plantenfilter ). Uiteraard kunnen we ook gebruik maken van een kant en klare polyester of kunststofbak.


Toch krijgt men dan in vijvers met veel vissen en te weinig planten te maken met een ophoping van nitraat en fosfaat omdat er te weinig planten zijn die deze stoffen die op kunnen nemen voor. Bovenstaande kan worden ondervangen door een moerasfilter, ook wel plantenfilter of helofytenfilter, genoemd aan te leggen. Bericht door josmo Zo 20:55. Zowel de vijver zelf als de plantenfilter met bijbehorend moeras. Deze bacteriën zetten afvalstoffen om tot.


De tekening geeft de opbouw ervan aan. Ik heb nog een speciekuip liggen en wil daar een plantenfilter van maken. Ik heb al rond gekeken op internet maar kan geen tekeningen vinden om zo iets te maken.

Hebben jullie tips en tekeningen om een plantenfilter te maken. Het is de bedoeling dat die filter gewoon bij de vijver komt te staan. Een plantenfilter (PF) is geen filter op zichzelf voor een koivijver, het is een bonus op het gewone filtersysteem.


Voor grotere PF vijvers worden ook wel kunstof palen gebruikt die als springpaarden obstakels ook worden gebruikt om een stellage groter te maken. Moet de tekening nog een beetje uitgewerkt worden? De afvoeren van de filterbakken ? De doorvoeren van bak naar bak i. Verwerk je de beluchting van het bwb direct in een eventuele beluchte . Een karper is een vis die het liefst lekker met zijn kop omlaag de bodem afschuimt naar lekkernijen en daarbij een enorme troep kan maken.


Door het water wat vanuit het filter teruggevoerd wordt naar de koivijver via een plantenfilter te laten stromen wordt het nitraatgehalte in de koi vijver verlaagd. Woonplaats: middelkerke berichten: 111. Je schrijft boven dat je vijver ongeveer mis. Op je tekening staan de afmetingen 6. Een paar jaar geleden hebben we aan deze vijver al een aanpassing gedaan. Toen is er een Sieve met beadfilter geplaatst.


Ondanks dat dit al een verbetering was, bleef toch de behoefte om de vijver nog een keer aan te pakken. Nu is er voor gekozen om de vijver helemaal leeg . Dit keer echter grondig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts